  • 1. Data: 2004-05-19 13:14:16
    Temat: Zakup samochodu
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

    Witam!
    Chciałbym upenić się czy postapie własciwie:
    1. Mam zamiar sprowadzić z Niemiec samochód Seat Toledo-zwykły osobowy.
    2. Prowadzę dziaąlność gospodarcza jestem Vat-owcem więc wystąpie do US o
    NIP-Unijny
    3. Sprzedawca Niemiecki też będzie miał NIP Unijny
    4. Kupię go sprowadzę do Polski zapłatę za niego akcyzę 65% (bo to 10 letnie
    auto)
    5. Niemiecki sprzedawca nie naliczy mi Niemieckiego VAT-u
    6. Ja natomiast bedę musił wystawić fakturę wewnętrzną w miesiącu w którym
    Nimiec wystawił mi fakturę.
    7. Następnie tę faktórę wewnętrzną całą do ewidencji sprzedaży.
    8. A do ewidencji zakupów tylko 50% VATu w niej zawartego.
    9. Potem do ewidencji środków trwałych w kwocie netto + 50% VAT +akcyza
    +ewentualne inne koszty z nim związane.
    Czy dobrze myslę czy gdzieś jest jakiś błąd.
    Z góry dziakuję za wszystkie opinie.
    Andrzej

  • 2. Data: 2004-05-20 08:28:37
    Temat: Odp: Zakup samochodu
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Andrzej <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:c8fm71$112$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
    > Z góry dziakuję za wszystkie opinie.
    > Andrzej
    >
    > Jeszcze dodam że to jest ryczałt ewidencjionowany.
    W związku z tym kolejny problem co w momencie jego sprzedaży.
    Czy trzeba będzie zapłacić ryczałt od wartości sprzedaży netto?
    pozdr.
    Andrzej