  • 1. Data: 2009-03-10 19:16:04
    Temat: Odprawa a PIT
    Od: "pt" <p...@p...onet.pl>

    Witam
    zasiadłem do PITolenia i zauważyłem, że art 21 p 3b "ulubionej" ustawy pdof
    zwalnia z podatku odprawy pracownicze w przypadku zwolnienia na szczególnych
    zasadach (Dz. U. 90, poz. 844 z 2003r). Czy dobrze rozumiem, że mogę sobie
    taką odprawę odliczyć od podstawy opodatkowania? A jeżeli tak, to w którym
    polu PIT-37 wpisać taką odprawę?

    Pozdrawiam i czekam z niecierpliwością :-) na odpowiedzi

    PawelT

  • 2. Data: 2009-03-10 19:30:45
    Temat: Re: Odprawa a PIT
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    pt pisze:
> [...]
    > zwalnia z podatku odprawy pracownicze w przypadku zwolnienia na szczególnych

    Nie zwalnia. Przeczytaj dokładnie punkt 3
    Art. 21. 1. Wolne od podatku dochodowego są:
    [...]
    3) otrzymane odszkodowania, jeżeli ich wysokość lub zasady ustalania
    wynikają wprost z przepisów odrębnych ustaw lub przepisów wykonawczych
    wydanych na podstawie tych ustaw, z _WYJąTKIEM_:

    a) określonych w prawie pracy odpraw i odszkodowań z tytułu
    skrócenia okresu wypowiedzenia umowy o pracę,

    b) odpraw pieniężnych wypłacanych na podstawie przepisów o
    szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z
    przyczyn niedotyczących pracowników, [...]

    Zresztą jeżeli dochód jest zwolniony z pit, to pracodawca nie wpisuje
    go na pit 11.

    > Czy dobrze rozumiem, że mogę sobie
    > taką odprawę odliczyć od podstawy opodatkowania? A jeżeli tak, to w którym
    > polu PIT-37 wpisać taką odprawę?

    jw.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2009-03-10 19:32:39
    Od: "pt" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > --
    > # od niklu # # gg - 4939629 #
    > # Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy #

    Dzięki za szybką odpowiedź
    A już myslałem, że świat jest piękny :-(

    Pozdrawiam
    PawelT

  • 4. Data: 2009-03-10 20:31:02
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    pt pisze:

> [...]

    Do PIT-37 wpisujesz taką kwotę jaką Ci wpisali na PIT-cie w pracy.

    --
    animka