  • 1. Data: 2009-03-10 19:47:25
    Temat: Sp. z o.o. - wynik finansowy
    Od: "Gekko" <g...@p...onet.pl>

    Czy jest jeszcze obowiązek podawania informacji o wyniku finansowym za
    ubiegły rok Wspólnikom przez Zarząd do końca lutego?Jesli tak to z jakich
    jakich przepisów to wynika?

    Gekko

  • 2. Data: 2009-03-10 20:00:48
    Temat: Re: Sp. z o.o. - wynik finansowy
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-03-2009 o 20:47:25 Gekko <g...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Czy jest jeszcze obowi?zek podawania informacji o wyniku finansowym za
    > ubieg?y rok Wspólnikom przez Zarz?d do konca lutego?Jesli tak to z jakich
    > jakich przepisów to wynika?

    Z przepisów jak z przepisów, ale ze zwykłej przyzwoitości wypadałoby
    żeby właściciele wiedzieli ile mają :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-03-11 07:20:45
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "Gekko" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy jest jeszcze obowiązek podawania informacji o wyniku finansowym za
    > ubiegły rok Wspólnikom przez Zarząd do końca lutego?Jesli tak to z jakich
    > jakich przepisów to wynika?
    >
    > Gekko

    Nie wiem skąd ten termin. Poczytaj sam:
    Ustawa o rachunkowości:

    Art. 68. Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, towarzystwa ubezpieczeń
    wzajemnych, spółki akcyjne oraz spółdzielnie są obowiązane do udostępnienia
    wspólnikom, akcjonariuszom lub członkom rocznego sprawozdania finansowego i
    sprawozdania z działalności jednostki, a jeżeli sprawozdanie finansowe
    podlega obowiązkowi badania - także opinii wraz z raportem biegłego
    rewidenta - najpóźniej na 15 dni przed zgromadzeniem wspólników, walnym
    zgromadzeniem akcjonariuszy lub walnym zgromadzeniem członków albo
    przedstawicieli członków spółdzielni. Spółka akcyjna udostępnia ponadto
    akcjonariuszom sprawozdanie rady nadzorczej lub komisji rewizyjnej albo
    organu administrującego.

    Kodeks spółek handlowych:

    Art. 231. § 1. Zwyczajne zgromadzenie wspólników powinno odbyć się w
    terminie sześciu miesięcy po upływie każdego roku obrotowego.

    § 2. Przedmiotem obrad zwyczajnego zgromadzenia wspólników powinno być:

    1) rozpatrzenie i zatwierdzenie sprawozdania zarządu z działalności
    spółki oraz sprawozdania finansowego za ubiegły rok obrotowy,

    2) powzięcie uchwały o podziale zysku albo pokryciu straty, jeżeli
    zgodnie z art. 191 § 2 sprawy te nie zostały wyłączone spod kompetencji
    zgromadzenia wspólników,

    3) udzielenie członkom organów spółki absolutorium z wykonania przez nich
    obowiązków.

    Pozdr,

    m.w.