  • 1. Data: 2003-02-28 11:30:54
    Temat: Odszkodowanie z OC a amortyzacja auta ;)
    Od: Przemax <p...@p...com>

    Czesc

    Nowy jestem wiec mowie dzien dobry :)

    Moze powiecie mi jak to jest

    Mam autko "ciezarowe" na firme, stukneli mnie, PZU placi z OC sprawcy.
    Wiadomo: odszkodowanie to przychod, remont to koszty, jak pare zl zostanie
    to podlega pod podatek dochodowy :(

    ALE

    po przeczytaniu ustawy o PD (nie udalo mi sie jej zrozumiec :) ) juz sam nie
    wiem: czy sume poniesionych kosztow mam pomniejszyc o dotychczasowa
    amortyzacje? Tzn jak auto zamortyzowane w 50 % to zaliczam w koszty pol
    faktury?

    Ze znajomych specow nikt nie wie, wiec moze tu...

    Acha - FAQ i archiwum juz przestudiowalem, podobnego tematu nie znalazlem.

    Przemax czyli
    Przemyslaw Zylinski

  • 2. Data: 2003-02-28 15:26:33
    Temat: Re: Odszkodowanie z OC a amortyzacja auta ;)
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Przemax chwycił(a) pióro i napisał(a):

    > Ze znajomych specow nikt nie wie, wiec moze tu...

    kiepskich masz szpeców :-)))
    Nic nie robisz.Faktura za naprawę w koszty (cała) VAT do odliczenia (jak
    jesteś Vatmanem-a pewnie jesteś jak masz ciężarówkę).
    Odszkodowanie w przychód też niestety całe.

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!

  • 3. Data: 2003-03-03 12:12:21
    Od: Przemax <p...@p...com>

    Dzieki za pomyslne info :), na wszelki wypadek jeszcze pogrzebie w
    przepisach bo:

    "nie uwaza sie za koszty strat w sam. ciezarowych w czesci pokrytej
    odpisami amortyzacyjnymi" - przeglad podatkowy '22/2002

    I co Ty na to? ;)

    Przemax czyli
    Przemyslaw Zylinski
    Marysia Weekend 1998, Wroclaw

  • 4. Data: 2003-03-03 14:02:33
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 03-03-2003 13:12, Użytkownik Przemax napisał:
> [...]
    >
    > "nie uwaza sie za koszty strat w sam. ciezarowych w czesci pokrytej
    > odpisami amortyzacyjnymi" - przeglad podatkowy '22/2002

    Oczywiście że częśc wartoścu utraconego samochodu pokryta odpisami
    amortyzacyjnymi nie będzie kosztem (ani rachunkowym ani podatkowym) bo
    juz tą część w koszty odniosłeś. Dwa razy się nie da.
    Kosztem sprzedaży/utraty/likwidacji będzie zawsze wartośc netto środka
    trwałego, samochód nie jest tu żadnym przypadkiem szczególnym, poza tym
    że jeżeli nie miał dobrowolnego ubezpieczenia (AC) to koszt jego utraty
    nie będzie KUP podatkowym.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-03-03 21:22:50
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Przemax chwycił(a) pióro i napisał(a):
    > "nie uwaza sie za koszty strat w sam. ciezarowych w czesci pokrytej
    > odpisami amortyzacyjnymi" - przeglad podatkowy '22/2002

    A Ty je remontujesz czy kasujesz? Jak remontujesz to nie ma problemu-jest
    jak pisałem,a jeśli kasacja to tak jak wyżej.

  • 6. Data: 2003-03-04 17:29:12
    Od: Przemax <p...@p...com>

    in article b40h3t$jpe$...@a...news.tpi.pl, Jacek at c...@p...pl
    wrote on 3/3/03 11:22 PM:

    > A Ty je remontujesz czy kasujesz? Jak remontujesz to nie ma problemu-jest
    > jak pisa?em,a jes´li kasacja to tak jak wyz™ej.

    OK, dzieki :) Kol Maddy tez podziekowania choc nie calkiem o to mi chodzilo
    - ale mam info na przyszlosc ;)

    - -
    Pozdrawiam
    Przemax czyli