  • 1. Data: 2008-06-25 02:09:04
    Temat: Odszkodowanie za zagubioną przesyłkę.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello,

    Prowadzę sprzedaż wysyłkową. Jedna przesyłka zaginęła i być może
    Poczta będzie musiała zapłacić odszkodowanie. Wartość odszkodowania
    będzie wyższa niż wartość przesyłki. Oryginał faktury był w przesyłce.

    Jak to wszystko poksięgować w kpir i rejestrze VAT?

    1. Czy wartość zafakturowana nadal jest moim przychodem a podatek
    należny z tej faktury nadal jest należny?
    2. Czy otrzymane od Poczty odszkodowanie jest moim przychodem?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 2. Data: 2008-06-27 12:18:34
    Temat: Re: Odszkodowanie za zagubioną przesyłkę.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello,

> [...]
    > należny z tej faktury nadal jest należny?
    > 2. Czy otrzymane od Poczty odszkodowanie jest moim przychodem?

    Liczyłem na to, że choć Gotfryd mnie za coś opieprzy a tu głucha cisza
    :'(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2008-06-27 13:17:48
    Temat: [OT]Re: Odszkodowanie za zagubioną przesyłkę.
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Hello,

    > Liczyłem na to, że choć Gotfryd mnie za coś opieprzy a tu głucha cisza
    > :'(

    Opieprzyć to cię może Maddy. Gotfryd zazwyczaj docenia, polemizuje,
    protestuje, rozważa oraz wskazuje na zaległości w czytaniu ustaw i archiwum
    grupy :).

    p. m.

  • 4. Data: 2008-06-27 13:41:51
    Temat: Re: [OT]Re: Odszkodowanie za zagubioną przesyłkę.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello mvoicem,

    Friday, June 27, 2008, 3:17:48 PM, you wrote:

> [...]

    Zapomniane:
    3. Czy zwrócona kupującemu kwota jest moim kosztem?

    > Opieprzyć to cię może Maddy. Gotfryd zazwyczaj docenia, polemizuje,
    > protestuje, rozważa oraz wskazuje na zaległości w czytaniu ustaw i archiwum
    > grupy :).

    Bardzo chętnie poczuję się doceniony, spolemizowany, oprotestowany,
    zważony i rozważony oraz wskazany. Byleby na temat, bo naprawdę nie
    wiem, co zrobić z tym fantem :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2008-06-27 17:36:05
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Zapomniane:
    > 3. Czy zwrócona kupującemu kwota jest moim kosztem?

    IMHO:

    1) tak
    2) tak
    3) nie

    Należy wystawić fakturę korygującą, a po uzyskaniu potwierdzenia odbioru
    zaksięgować w KPiR i rejestrach VAT (a co za tym idzie skorygować podatki).

    Generalnie działa tu dla VAT §19 ustęp 4 rozporządzenia ministra
    finansów w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom [...]
    oraz dla KPiR §12 ustęp 3 rozporządzenia ministra finansów w sprawie
    prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów

    Piotrek