  • 1. Data: 2002-12-26 09:59:01
    Temat: Odszkodowanie - zadośuczynienie - jaki podatek ?
    Od: g...@p...onet.pl

    Firma wpłaca na konto bankowe pieniądzę w ramach odszkodowania,
    zadośćuczynienia za złamanie praw autorskich - jaki podatek musi zapłacić osoba
    obdarowana takim odszkodowaniem - zadośćuczynieniem ?
    Pozdrawiam
    Zenit
    http://212.14.33.2/~gory/

  • 2. Data: 2002-12-26 11:47:35
    Temat: Re: Odszkodowanie - zadośuczynienie - jaki podatek ?
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

> [...]
    osoba
    > obdarowana takim odszkodowaniem - zadośćuczynieniem ?

    Art. 21. UoPDoOF
    1. Wolne od podatku dochodowego są:

    1) skreślony,

    2) renty przyznane na podstawie odrębnych przepisów o zaopatrzeniu
    inwalidów wojennych i wojskowych oraz ich rodzin,

    3) odszkodowania otrzymane na podstawie przepisów prawa administracyjnego,
    prawa cywilnego i na podstawie innych ustaw, z wyjątkiem:

    a) przewidzianych w prawie pracy odszkodowań z tytułu skrócenia okresu
    wypowiedzenia umowy o pracę,

    b) odpraw wypłacanych na podstawie przepisów o szczególnych zasadach
    rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn dotyczących zakładu
    pracy,

    c) skreślony

    d) odszkodowań przyznanych na podstawie przepisów o zakazie konkurencji,

    e) odszkodowań za szkody dotyczące składników majątku związanych z
    prowadzoną działalnością gospodarczą,

    f) odszkodowań za szkody dotyczące składników majątku związanych z
    prowadzeniem działów specjalnych produkcji rolnej, z których dochody
    opodatkowane są na zasadach, o których mowa w art. 27 ust. 1,

  • 3. Data: 2002-12-27 09:26:47
    Od: o...@p...onet.pl

    > 1. Wolne od podatku dochodowego są:
    >
    > 3)   odszkodowania otrzymane na podstawie przepisów prawa administracyjnego,
    > prawa cywilnego i na podstawie innych ustaw, z wyjątkiem:
    Prawo autorskie pod co podlega ? prawo cywilne, administracyjne ?
    Przelew był na konto bankowe - po ugodzie miedzy zainteresowanymi stronami -
    obyło się bez sprawy sądowej. Na przekazie pisze odszkodowanie-
    zadośćuczynienie. W dalszym ciągu nie wiem czy i ile mam zapłacić podatku.
    Może ktoś spotkał się z podobną sytuacją ?
    Pozdrawiam
    Zenit