  • 1. Data: 2002-12-25 13:51:50
    Temat: Zmiana nazwy firmy
    Od: "Neno" <n...@m...org>

    Gdzie to wszystko zglosic ??
    US , U Statystyczny , co jeszcze ??
    Od czego zaczac ??
    Czy przeksztalcenie firmy 1osobowej w spolke cywila wiaze sie z utrata ulg
    ( spora kwoata ) w podatku od osob fizycznych ??
    Pozdrawiam .
    Neno.

  • 2. Data: 2002-12-25 14:26:43
    Temat: Re: Zmiana nazwy firmy
    Od: "Neno" <n...@m...org>

    Zapomnialem jeszcze o jednym : czyu to prawda ,ze beda problemu ze zmina
    nazwy na "obcojezyczna" ??
    Neno.

  • 3. Data: 2002-12-27 19:04:26
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 25 grudnia 2002 o godzinie (14:51:50) napisano:
    N> Gdzie to wszystko zglosic ??
    N> US , U Statystyczny , co jeszcze ??
    N> Od czego zaczac ??

    A Ty jestes przedsiebiorca czy spolka prawa handlowego?
    Jesli to pierwsze - to najpierw do EDG, jesli to drugie to do KRS.
    Potem do US i Statystycznego. No i ZUS (na wszelki wypadek), i banki
    (jesli masz). Nic wiecej mi nie przychodzi do glowy, chociaz jesli
    prowadzisz jakas specyficzna dzialalnosc, to moze byc jeszcze obowiazek
    zgloszenia tego gdzies indziej.

    N> Czy przeksztalcenie firmy 1osobowej w spolke cywila wiaze sie z utrata ulg
    N> ( spora kwoata ) w podatku od osob fizycznych ??

    1. Nie ma tu "przeksztalcenia" w sensie prawnym. Dalej dzialasz jako
    przedsiebiorca (jak to nazywasz: firma 1osobowa), choc mozesz zawrzec
    umowe spolki cywilnej. Rzuc okiem na ustawe prawo dzialalnosci
    gospodarczej i KC, a wiele Ci sie wyjasni.

    2. Czy na pewno masz na mysli ulgi czy moze strate z dzialalnosci?

    N> Zapomnialem jeszcze o jednym : czyu to prawda ,ze beda problemu ze zmina
    N> nazwy na "obcojezyczna" ??
    M> Neno.

    Art. 4 ustawy: "oznaczenie przedsiębiorcy oznacza (...) w przypadku
    osoby fizycznej - imię i nazwisko przedsiębiorcy oraz nazwę, pod którą
    wykonuje działalność gospodarczą". Tak wiec, IMHO problemu byc nie
    powinno.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 4. Data: 2002-12-27 22:25:51
    Od: Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl>

    On Fri, 27 Dec 2002, Krzysztof A. Ziembik wrote:
    [...]
    >+ N> Zapomnialem jeszcze o jednym : czyu to prawda ,ze beda problemu ze zmina
    >+ N> nazwy na "obcojezyczna" ??
    >+ M> Neno.
    >+
    >+ Art. 4 ustawy: "oznaczenie przedsiębiorcy [...]
    >+ Tak wiec, IMHO problemu byc nie powinno.

    "program wykrył syndrom problemu parkowania na trawniku, przerwanie" !

    Problem w tym że w tym miejscu nie ma zezwolenia na nadawanie
    *jakiejkolwiek* nazwy :)
    A "co nie jest zabronione jest dozwolone" - tylko że zabronione
    może być gdzie indziej :]
    W tym konkretnym przypadku podejrzana jest ustawa "o języku",
    pamiętam że były wtedy gorące dyskusje "jak będzie się
    nazywać wobec tego...[tu marka lub nazwa handlowa]". I sprawa
    'żeby zabronić nazywania sklepu "piekarz" nazwą "baker's shop"'
    *była* poruszana na forum Sejmu !
    Przyznam bez bicia - że nie pamiętam na czym stanęło i co
    w ustawie jest, protestuję tylko przeciw opieraniu wniosków
    o PDG :)
    W praktyce zdaje się nie jest tak źle :) !

    >+ Serdecznie pozdrawiam,

    Wzajemnie :)
    - Gotfryd
    (chyba dorobię się tytułu 'stałego protestanta grupy' :])
    PS: nowicjuszom objaśniam 'syndrom trawnika': kiedyś dawno
    spotkałem się na *.samochody z interpretacją że "przecież
    KD nie zabrania parkowania na trawniku" :)
    http://groups.google.com/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&i
    nlang=pl&safe=off&selm=Pine.LNX.4.10.10001031445260.
    27019-100000%40irys.stanpol.com.pl

  • 5. Data: 2002-12-29 17:37:51
    Od: "Neno" <n...@m...org>

    Zobaczymy - po nowym roku dam znac co z tego wyszlo :))
    A do kiedy max. trzeba sie ztym uwinac ?? Sa jakies terminy . Bo chcialbym
    juz od 2 stycznia miec nowa nazwe i wogole :))
    Neno.