  • 1. Data: 2008-11-13 08:59:02
    Temat: "Odwieszenie firmy" prowadzonej przez osobę fizyczną po 5 latach
    Od: barabasz <m...@w...pl>

    Witam,
    Ze wzgledu na fatalną sytuacje finansową 5 lat temu zawiesiłem
    działalność firmy poprzez wyrejestrowanie się z ZUS i powiadomienie o
    tym Urzędu Skarbowego. Tak więc nie płaciłem przez całe 5 lat
    składek.

    Obecnie się dowiedziałem, że prawnie wóczas nie istniało tzw.
    "zawieszenie" działalności - mimo, że mnie pracownik ZUS o tym
    przekonywał. Z wyroku sądowego pochodzącego z ówczesnej działalności
    otrzymam niedługo znaczącą sumę i chciałbym "odwiesić" ową działalność
    gospodarczą, ale TERAZ SIĘ BOJĘ. Bowiem owo "odwieszenie" bedzie
    polegać po prostu na ponownej rejestracji w ZUS związanej ze starą
    działalnością gospodarczą.
    PYTANIE:
    Czy ZUS w związku z tym nie każe mi płacić zaległych składek za 5 lat
    mimo, że nie miałem przez cały ten okres żadnych przychodów?
    Pozdrawiam
    Barabasz

  • 2. Data: 2008-11-13 09:14:54
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    A jaki to ma związek?
    JaC

    -----

  • 3. Data: 2008-11-13 10:32:28
    Od: barabasz <m...@w...pl>

    On 13 Lis, 10:14, " 666" <u...@w...eu> wrote:
    > A jaki to ma związek?
    Nie chodzi o związek (choć może), a o pytanie kóre zadałem.
    Barabasz

  • 4. Data: 2008-11-13 11:06:41
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Możesz pójść do ZUS-u z głupia frant i poprosić o zaświadczenie o niewystępowaniu w
    bazie płatników, cel niby dla jakiegoś banku do
    kredytu hipotecznego, tak przykładowo.
    JaC

    -----

  • 5. Data: 2008-11-13 16:06:10
    Od: barabasz <m...@w...pl>

    On 13 Lis, 12:06, " 666" <u...@w...eu> wrote:
    > Możesz pójść do ZUS-u z głupia frant i poprosić o zaświadczenie o niewystępowaniu w
    bazie płatników, cel niby dla jakiegoś banku do
    > kredytu hipotecznego, tak przykładowo.
    Ja nie występuję w takiej bazie, bo się wyrejestrowałem. Ale jak z
    U.S. przyjdzie informacja, że zapłaciłem podatek z działalności
    gospodarczej którą miełem w momencie wyrejestrowania (5 lat temu), to
    wtedy może się zacząć...
    Więc stąd moje pytanie, jak to byłe z tym wyrejestrowaniem i jakie to
    może dziś przynieść konsekwencje.
    Pracownik ZUS wtedy mówił, że nie muszę zamykać firmy.

    Zaznaczam, że od kilku tygodni weszło prawo do tzw. "zawieszenia" - 5
    lat temu go nie było...
    Dlatego teraz boję się o konsekwencje i pytam...

  • 6. Data: 2008-11-13 17:22:09
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Kilka[naście?] lat temu też było.
    JaC

    -----

  • 7. Data: 2008-11-17 12:06:48
    Od: k...@g...com

    On Nov 13, 6:22 pm, " 666" <u...@w...eu> wrote:
    > Kilka[naście?] lat temu też było.
    > JaC
    >
    > -----

    nie było.

    Niech wypowie się specjalista, ale moim zdaniem prawo do zawieszenia
    ustało dopiero po wejściu Polski do Unii, zatem w 2004. Ja zawiesiłam
    działalność w 2001 - do września 2004, kiedy to ją reanimowałam. W ub.
    roku sprawdzałam w ZUS-ie swoje "niezaleganie" i wszystkie okresy
    ubezpieczeniowe - wszystko było w porządku. Jest szansa, że Twoja
    działalność została zawieszona w 2003, kiedy to (jak sądzę) można było
    ją zawieszać. Nawiasem mówiąc, nie wierzyłabym żadnym urzędnikom na
    gębę... Sprawdź, jakie obowiązywały wtedy przepisy.
    ZUS może Cię ścigać 10, nie 5 lat, ale mam nadzieję, że nie ma powodu.