  • 1. Data: 2002-01-10 05:39:16
    Temat: Opłata skarbowa a umowa najmu lokali użytkowych.
    Od: "Przos" <p...@p...onet.pl>

    Witam

    Czy ktoś się orientuje czy należy się opłata skarbowa od umowy najmu lokalu
    użytkowego. Zdaje się, że ostatnio były w tym zakresie jakieś zmiany.
    Najemca jest podatnikiem VAT a wynajmujący wybrali zwolnienie

    --
    pozdrawiam

    p...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2002-01-10 08:37:19
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Przos napisał(a):

> [...]
    > użytkowego. Zdaje się, że ostatnio były w tym zakresie jakieś zmiany.
    > Najemca jest podatnikiem VAT a wynajmujący wybrali zwolnienie

    Od czynności cywilnoprawnych od roku nie ma opłaty skarbowej a jest
    podatek od czynności cwilnoprawnych, ale w opisanej sytuacji PCC nie
    ma zastosowania.
    Bedzie tylko VAT.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-01-10 09:49:24
    Od: "Przos" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Od czynności cywilnoprawnych od roku nie ma opłaty skarbowej a jest
    > podatek od czynności cwilnoprawnych, ale w opisanej sytuacji PCC nie
    > ma zastosowania.
    > Bedzie tylko VAT.

    Dzięki za info ale od czego Vat jak wszyscy wynajmujący nie są VAT-owcami ?

    --
    pozdrawiam

    p...@p...onet.pl

  • 4. Data: 2002-01-10 11:13:47
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Przos napisał(a):

    > Użytkownik "Maddy" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > lokalu

    > Dzięki za info ale od czego Vat jak wszyscy wynajmujący nie są VAT-owcami ?

    Osz kurzcze, z niewiadomych przyczyn zamieniłam najemcę z
    wynajmującym.
    Ok, ok... ja tez czasem nieuważnie czytam.

    Oczywiście w sytuacji odwrotnej będzie PCC (odpłatne użytkowanie) 1%.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-01-10 13:31:23
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Maddy <m...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@i...pl...
> [...]

    > Ok, ok... ja tez czasem nieuważnie czytam.
    >
    > Oczywiście w sytuacji odwrotnej będzie PCC (odpłatne użytkowanie) 1%.

    ---------------------
    A skąd takie stanowisko?

    Nie ma pcc - umowa najmu nie jest umową odpłatnego użytkowania.

    Orka

  • 6. Data: 2002-01-11 07:14:30
    Od: "DHN" <p...@p...com>

    Coś dziwnie piszecie, bo opłata skarbowa od umowy najmu i podobnych na CELE
    niemieszkalne "zawsze" była.
    Jeśli czas trwania nie był określony, to pobierano od razu za 5 lat :-((
    Dżek

  • 7. Data: 2002-01-11 07:59:20
    Od: "Przos" <p...@p...onet.pl>

    Hej !

    Użytkownik "DHN" <p...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    CELE
    > niemieszkalne "zawsze" była.
    > Jeśli czas trwania nie był określony, to pobierano od razu za 5 lat :-((

    Taa. Teraz to już wiem. Zawsze była ale już nie ma. Upewniłem się w US. Była
    w starej ustawie o opłacie skarbowej. Teraz w nowej o opłatach od czynnosci
    cywilno prawnych już jej nie ma i żadne opłaty z tytułu umowy sie nie należą

    --
    pozdrawiam

    p...@p...onet.pl

  • 8. Data: 2002-01-11 09:17:48
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Orka napisał(a):

> [...]
    > >
    > ---------------------
    > A skąd takie stanowisko?
    >
    > Nie ma pcc - umowa najmu nie jest umową odpłatnego użytkowania.

    A co to jest odpłatne użytkowanie?
    Jak wchodziła ustawa o PCC to na szkoleniach mówili nam że
    dotychczasowe opisowe 'umowa najmu, podnajmu, dzierżawy itd" została
    zastąpiona przez "odpłatne urżutkowanie" bo to jest pojęcie szersze.
    Jeżeli najem ani dzierżawa nie stanowią odpłatnego użytkowania, to co
    stanowi?
    Czy istnieje gdzieś jakas definicja, z której by wynikał, że wbrew
    zdrowemu rozsądkowi najem to nie jest odpłatne użytkowanie (płacę
    czynsz najmu i używam rzeczy)?
    KC tak definiuje najem "Przez umowe najmu wynajmujący zobowiązuje się
    oddać najemcy rzecz do używania przez czas oznaczony lub nieoznaczony,
    a najemca zobowiązuje się płacić wynajmującemu umówiony czynsz". (art.
    659 par.1)
    Ten sam sens odpłatnego uzytkowania wynika z definicji dzierżawy.

    Odpłatne użytkowanie jako takie nie istnieje w KC, to termi
    pomocniczy, odnoszący sie do wszystkich umów na mocy których ktoś
    używa czyjejś rzeczy w zamian za zapłatę. KC wymianie umowę najmu,
    dzierżawy i leasingu.
    Za nieodpłatne użytkowanie uznaje użyczenie.

    Jeżeli pokażesz mi inną definicję dla celów podatkowych, jestem gotowa
    przyznać się do błędu, może cos przeoczyłam, ale nie wierzę w aż tak
    głęboką niespójność polskiego prawa.
    A więc przekonaj mnie...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2002-01-11 10:27:48
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

> [...]
    > dotychczasowe opisowe 'umowa najmu, podnajmu, dzierżawy itd" została
    > zastąpiona przez "odpłatne urżutkowanie" bo to jest pojęcie szersze.
    To teraz szkolenia stanowią podstawę wymierzenia podatków?
> [...]
    > Jeżeli pokażesz mi inną definicję dla celów podatkowych, jestem gotowa
    > przyznać się do błędu, może cos przeoczyłam, ale nie wierzę w aż tak
    Proponuję lekturę działu II KC - znajdziesz tam definicję użytkowania

    Orka