  • 1. Data: 2004-04-29 09:14:28
    Temat: Oprogramowanie z Niemiec
    Od: "Julek" <j...@g...pl>

    Witam!
    Chciałem się upewnić zanim się zdecyduję kupić program. Czy po wejściu do
    Unii będę mógł tam kupić program do tworzenia aplikacji ( Borland C++
    Builder) na nemieckim ebay-u i bez żadnych opłat na granicy legalnie używać
    go w Polsce? Czy do tego potrzebna jest niemiecka faktura, czy starczy umowa
    kupna-sprzedaży?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-05-01 20:36:01
    Temat: Re: Oprogramowanie z Niemiec
    Od: "Jarek" <f...@a...pl>

> [...]
    używać
    > go w Polsce? Czy do tego potrzebna jest niemiecka faktura, czy starczy

    Ja zdecydowalem sie kupic program w Niemczech prywatnie na swoje nazwisko,
    poniewaz nikt nie umial mi wyjasnic, czy moge na firme wraz ze sposobem
    postepowania. Jesli bede prywatnie wlascicielem programu, to z BSA mam
    sprawe czystą, natomiast z US, to nie wiem...pewnie jako swoja wlasnosc moge
    wprowadzic do firmy, badz miec na komputerze do celow prywatnych, a do celow
    sluzbowych nizsza rowniez legalna wersje zakupiona w Polsce. Jak chcesz
    namiar skad dostaniesz fakture niemiecka z "ludzkimi" cenami programow daj
    znac na priv. Polskie firmy sprzedaja to samo oprogramowanie z mnoznikiem x2
    cena niemiecka.
    pozdrawiam
    Jarek

  • 3. Data: 2004-05-03 06:53:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 May 2004, Jarek wrote:
    [...]
    >+ Jesli bede prywatnie wlascicielem programu,

    Ja tak z ciekawości: a firmę masz państwową ? Czy może ona
    (a tym samym wszystko co w niej jest) TEŻ jest prywatna ? ;)
    (miało chyba być: "własność OSOBISTĄ niewprowadzoną do DG" ?)
    Zakładam że piszesz o DG OF, a nie posiadanej (tj. 100% udziałów
    lub akcji) spółce :)

> [...]
    >+ wprowadzic do firmy, badz miec na komputerze do celow prywatnych, a do celow
    >+ sluzbowych nizsza rowniez legalna wersje zakupiona w Polsce.

    Jak to niektórzy mawiają: "nie przesadzasz aby" ? :)
    Nic się nie martw, ja się parę razy też na początku nasłuchałem :)
    (a raczej "naczytałem") z powodu takich wątpliwości :]

    FYI: do niedawna był pewien problem ze "środkami i wartościami
    używanymi w DG a nie wprowadzonymi do ewidencji", nawet (dość dawno,
    ale jednak) był wyrok SN iż skoro w ustawie było "używanych" to
    "używanych" i np. przy sprzedaży "używanych w DG" ST trzeba zapłacić
    podatek (mimo że NIE były amortyzowane i NIE były w EST !).
    Ale od 1.I.2004 sprawa jest uregulowana - trzeba przyznać iż ustawodawca
    stanął na wysokości zadania i wyraźnie zapisał że do rozliczeń "DG"
    liczą się TYLKO te ST (i WNiP) które są ujęte w ewidencji :)
    Wniosek z tego taki, że jak bardzo chcemy to nie widać przeciwwskazań
    aby nie mieliśmy używać w DG "posiadanych osobiście" STiWNiP, niezaleznie
    czy to betoniarka czy program :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-05-03 10:34:37
    Od: "Jarek" <f...@a...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
    > (miało chyba być: "własność OSOBISTĄ niewprowadzoną do DG" ?)
    Tak

    > Jak to niektórzy mawiają: "nie przesadzasz aby" ? :)
    Nie, nie przesadzam, natomiast chce uczciwie kupic legalny program i
    legalnie go uzywac, a ze w tym kraju "uczciwie" nie jest prosto, to nie od
    dzis wiadomo.
    Jezeli program ten bedzie moja wlasnoscia "osobista" , to i tak jestem
    stratny, bo nie stanowi KUP.
    /...../
    > Wniosek z tego taki, że jak bardzo chcemy to nie widać przeciwwskazań
    > aby nie mieliśmy używać w DG "posiadanych osobiście" STiWNiP, niezaleznie
    > czy to betoniarka czy program :)
    ok, czyli intuicyjnie dobrze myslalem :)
    Widze, ze odpowiedzial fachowiec :), wiec moze wiesz jak zrobic aby zakup
    ten byl KUP?
    Opis sytuacji:
    Kupuje w Niemczech program koszt w przeliczeniu na zł.- ok 1500zl ( w Polsce
    3200zl), faktura niemiecka na moje nazwisko.
    DG na moje nazwisko na podst. wpisu do ewidencji.
    pozdrawiam
    Jarek

  • 5. Data: 2004-05-03 12:07:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 May 2004, Jarek wrote:
    [...]
    >+ Widze, ze odpowiedzial fachowiec :)

    A nie nie, ja tylko jestem szarym podatnikiem prowadzącym
    DG... :)

    >+ wiec moze wiesz jak zrobic aby zakup ten byl KUP?

    Widzę same przeciwwskazania.
    Wyłozono mi kiedyś na grupie, że w odróżnieniu do ST (liczy się
    "własność prowadzącego") do WNiP nie takiego zapisu, a zasadniczo
    powodem zaliczenia w KUP jest "nabycie w celu".
    Skoro prowadzisz DG to "nabywając w celu" jako odbiorca IMHO
    powinna być firma.
    Ale może ktoś przedstawi liberalniejsze stanowisko :)

    pozdrowienia, Gotfryd