  • 1. Data: 2003-11-24 11:43:05
    Temat: Osoba zagraniczna - rozliczenie w Polsce
    Od: "Marta" <r...@W...gazeta.pl>

    Witam!
    Mam taki problem. W listopadzie ozoba zagraniczna wykona koncert. Zamierzam
    podpisac z tą osobą umowę o dzieło na wykonanie tego koncertu. Wypłata będzie
    dokonana w Polsce w kwocie około 200 euro.
    1.W jaki sposób mam to opodatkować?
    2.Jakie deklaracje złożyć do Urzędu Skarbowego i w jakich terminach?
    3.Czy temu wykonawcy oprócz rachunku daje jakieś rozliczenie?
    4.Czy musi to byc umowa o dzieło? Bo właściwie to mam kontrakt z tą osobą?
    Prosze o pomoc

  • 2. Data: 2003-11-24 22:50:45
    Temat: Re: Osoba zagraniczna - rozliczenie w Polsce
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 Nov 2003, Marta wrote:

> [...]
    >+ 1.W jaki sposób mam to opodatkować?
    >+ 2.Jakie deklaracje złożyć do Urzędu Skarbowego i w jakich terminach?

    IMHO tak jak każdą umowę o dzieło.
    Nierezydent AFAIK płaci tylko zaliczkę (jak każdy, KUP 20% lub
    "rzeczywisty") - i tyle.

    >+ 3.Czy temu wykonawcy oprócz rachunku daje jakieś rozliczenie?

    Nie wiem. IMHO to zależy od "kraju pochodzenia" - on musi wiedzieć
    co i jak musi udokumentować *u siebie* !

    >+ 4.Czy musi to byc umowa o dzieło? Bo właściwie to mam kontrakt z tą osobą?

    Nie mam pojęcia :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-11-25 09:34:25
    Od: "ata" <a...@r...pl>

    >+ Mam taki problem. W listopadzie ozoba zagraniczna wykona koncert.
    Zamierzam

    jesli kraj z ktorego pochodzi ta osoba jest krajm z ktorym mamy podspisana
    umowa o zapobiezeniu podwojnemy opodatkowania to wypelniasz druk IFT -1

    jakich terminach?
    Art. 42. 1. (345) Płatnicy, o których mowa w art. 41, przekazują:
    2) (346) kwoty zryczałtowanego podatku, o którym mowa w art. 41 ust. 4-6 i
    6a, w terminie do dnia 7 miesiąca następującego po miesiącu, w którym
    pobrano ten podatek - na rachunek urzędu skarbowego właściwego dla siedziby
    płatnika, a w przypadku:
    a) braku siedziby - na rachunek urzędu skarbowego właściwego według miejsca
    zamieszkania płatnika,
    b) (347) podatników określonych w art. 3 ust. 2a - na rachunek urzędu
    skarbowego właściwego w sprawach opodatkowania osób zagranicznych.
    2. W terminie przekazania kwoty pobranego podatku (zaliczek) płatnicy są
    obowiązani przesłać:
    1) (348) podatnikom określonym w art. 3 ust. 2a oraz urzędom skarbowym
    właściwym w sprawach opodatkowania osób zagranicznych - imienne informacje o
    wysokości dochodu i pobranego zryczałtowanego podatku, sporządzone według
    ustalonego wzoru,

    a reszta chyba zasady stosoane u nas, nie testowalam tego

    ata

  • 4. Data: 2003-11-26 12:24:14
    Temat: Odp: Osoba zagraniczna - rozliczenie w Polsce
    Od: "Renata M" <r...@a...com.pl>

    - jeszcze należy wypełnić deklarcję Pit 8A / Zbiorcza deklaracja
    zryczałtowanego podatku dochodowego / za dany okres i wysłać do właściwego
    US / WG JAK NIŻEJ PODANO/ coś mi się obiło o uszy iż należy podawć dane o
    dochodach osoby zagranicznej w jej kraju do naszego US -cos takiego , tylko
    nie pamietam jak ustawa o tym mówie -musze poszukać, obowiazuje od 2003r.
    -można zrobić umowę o dzieło, na tej podstwie wypłacić kasę
    Pozdrawiam Renia
    Użytkownik ata <a...@r...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bpv7nl$47s$...@a...news.tpi.pl...

  • 5. Data: 2003-11-26 12:36:31
    Od: "Renata M" <r...@a...com.pl>

    -znalazłam publikacje o umowach z nierezydentem -Gazeta Prawna NR96/952/19
    maja 2003r. lepiej przeczytać