  • 1. Data: 2003-11-24 09:15:37
    Temat: Definicja obrotu
    Od: "Krzysztof Milner" <k...@d...com.pl>

    W art. 15 ustawy o VAT jest mowa o obrocie: "Podstawą opodatkowania jest
    obrót. Obrotem (...) jest kwota należna z tytułu sprzedaży towarów
    pomniejszona o kwotę należnego podatku..." Czy to właśnie o tą kwotę chodzi
    jeśli jest mowa o kwocie obrotu jaki trzeba uzyskać aby rozpocząć
    ewidencjonowanie przy pomocy kasy fiskalnej? Bo jak mniemam chodzi tu o
    kwotę netto.
    Czyli jeśli jestem vatowcem to sprzedając towar, moim obrotem jest kwota
    netto?
    Pozdrawiam
    Monika

  • 2. Data: 2003-11-24 22:59:58
    Temat: Re: Definicja obrotu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 Nov 2003, Krzysztof Milner wrote:
    [...]
> [...]
    >+ kwotę netto.
    >+ Czyli jeśli jestem vatowcem to sprzedając towar, moim obrotem jest kwota

    Wolę głowy nie nadstawiać :) bo nie mam zdrowia czytać na nowo
    rozporządzenia - ale przy okazji dyskusji o przypadku przeciwnym
    (u nie-vatowców) wyszło że zapis brzmi iż "u nievatowców sprzedaż
    *traktuje się* jak zwolnioną".
    A to miało pewnie na względzie utrzymanie jednolitej nomenklatury,
    w myśl której jest tak jak piszesz :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)