  • 1. Data: 2009-10-27 13:43:20
    Temat: Otwieranie działalności
    Od: mk <m...@n...com>

    Witam,

    Obecnie pracuję na etacie (mam wszystkie składki płacone przez
    pracodawce) ale coraz częściej zdarzają mi się jakieś dodatkowe
    prace/zlecenia dla innych firm. Zazwyczaj taki zleceniodawca pyta się
    czy mogę wystawić fakturę. Niestety nie mam działalności i tu pojawia
    się pytanie: Ile miesięcznie musiałbym wydawać/płacić różnych składek
    (ZUSy/Zdrowotne itp.) jeśli nie rezygnując z etatu otworzyłbym własną
    działalność? Powiedzmy że miesięcznie z tych dodatkowych prac dostaję
    1000zł.

    Z góry dziękuję.
    Mariusz

  • 2. Data: 2009-10-27 13:49:26
    Temat: Re: Otwieranie działalności
    Od: "Andrew" <anbereda@poczta.(onet).pl>

    Użytkownik "mk" <m...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > jeśli nie rezygnując z etatu otworzyłbym własną działalność? Powiedzmy że
    > miesięcznie z tych dodatkowych prac dostaję 1000zł.

    Na dzien dzisiejszy 224,24 zł. (ub. zdrowotne) przy takich dochodach pewnie
    pare groszy wróci do Ciebie z tyt. rozliczenia tej kwoty w zeznaniu rocznym.
    Oczywiście zakładam ze zarabiasz na etacie min. najniższą krajowa.

  • 3. Data: 2009-10-27 13:53:09
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-10-2009 o 14:49:26 Andrew .pl> <anbereda@poczta.> napisał(a):

    > U?ytkownik "mk" <m...@n...com> napisa? w wiadomo?ci

    > Na dzien dzisiejszy 224,24 z?. (ub. zdrowotne) przy takich dochodach
    > pewnie
    > pare groszy wróci do Ciebie z tyt. rozliczenia tej kwoty w zeznaniu
    > rocznym.
    > Oczywi?cie zak?adam ze zarabiasz na etacie min. najni?sz? krajowa.

    Raczej nie parę groszy tylko 7,75/9*224,24, więc na dziś ~193zł.
    No i będzie mógł odliczać to od bieżącego podatku z DG.

    --
    Tomek

  • 4. Data: 2009-10-27 13:55:57
    Od: "Andrew" <anbereda@poczta.(onet).pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Raczej nie parę groszy tylko 7,75/9*224,24, więc na dziś ~193zł.
    No i będzie mógł odliczać to od bieżącego podatku z DG.

    Raczej miałem na myśli ze przy doch 1000 zł i ogólnych zasadach opodatk moze
    odliczyc miesięcznie 180 zł. od podatku. pozostaje jeszcze 13 zł.
    miesięcznie... więc w rocznym wróci 156 PLN

    Tomek

  • 5. Data: 2009-10-27 14:27:06
    Od: mk <m...@n...com>

    Andrew pisze:
    > Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia 27-10-2009 o 14:49:26 Andrew .pl> <anbereda@poczta.> napisał(a):

    Dziękuję bardzo za wszystkie odpowiedzi.

    Mariusz

  • 6. Data: 2009-10-27 19:56:07
    Od: Kazik <k...@l...localnet>

    mk pisze:
> [...]
    > (ZUSy/Zdrowotne itp.) jeśli nie rezygnując z etatu otworzyłbym własną
    > działalność? Powiedzmy że miesięcznie z tych dodatkowych prac dostaję

    Zupelnie sie to nie oplaca - lepiej juz robic na umowe o dzielo, odpada
    Ci mnostwo podatkow, skladek, oplat za ksiegowa, problemow z podatkami,
    lataniem do urzedow itd.

  • 7. Data: 2009-10-27 19:56:36
    Od: Kazik <k...@l...localnet>

    mk pisze:
> [...]
    > (ZUSy/Zdrowotne itp.) jeśli nie rezygnując z etatu otworzyłbym własną
    > działalność? Powiedzmy że miesięcznie z tych dodatkowych prac dostaję

    Przy takich kwotach zupelnie sie to nie oplaca - lepiej juz robic na

  • 8. Data: 2009-10-27 22:59:52
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-10-2009 o 20:56:36 Kazik <k...@l...localnet> napisał(a):

    > Przy takich kwotach zupelnie sie to nie oplaca - lepiej juz robic na
    > umowe o dzielo, odpada Ci mnostwo podatkow, skladek, oplat za ksiegowa,
    > problemow z podatkami, lataniem do urzedow itd.

    To ja bym poprosił o konkretne wylistowanie:
    - mnostwa podatkow,
    - skladek,
    - oplat,
    - problemow z podatkami
    - lataniem do urzedow
    - itd.

    dla przypadku wątkotwórcy

    --
    Tomek

  • 9. Data: 2009-10-28 06:26:12
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org>

    Kazik pisze:

    > Przy takich kwotach zupelnie sie to nie oplaca - lepiej juz robic na
    > umowe o dzielo, odpada Ci mnostwo podatkow, skladek, oplat za ksiegowa,
    > problemow z podatkami, lataniem do urzedow itd.

    Przesada - byłem w podobnej sytuacji, choć kwoty może nieco większe.
    Przy kwartalnym rozliczeniu VAT i PIT masz do zrobienia:
    - raz w miesiącu przelew do ZUS
    - 2 razy na kwartał przelew do US (VAT-7K, PIT-5)
    - raz na kwartał polecony do US (VAT-7K)

    Co do księgowości, to pierwszy lepszy program do prowadzenia KPiR i dasz
    radę.

    --
    Paweł Muszyński
    Skateshop http://sklep.e-street.pl

  • 10. Data: 2009-10-28 08:52:33
    Od: Kazik <k...@l...localnet>

    Tomek pisze:

    > To ja bym poprosił o konkretne wylistowanie:
    > - [...]

    Nie wymienie bo nie znam ich konkretnie, ale ich ilosc jest zdecydowanie
    wieksza niz w przypadku jednego podatku przy umowie o dzielo ktory moze
    byc na poziome 9% (jak w moim przypadku - 50% koszty uzyskania
    przychodu) i ktory jest odprowadzany przez podmiot zlecajacy.

    Do tego dochodza pity raz do roku ale jak sie jest juz zatrudnionym na
    etat to sprawa zazwyczaj jest obeznana.