  • 1. Data: 2009-10-27 14:08:34
    Temat: Służebność przejazdu i przechodu
    Od: "Ulaj" <u...@p...onet.pl>

    Witam mam pytanie brat dostał od babki polowe domu dokładnie dolna
    cześć a kuzyn górna w akcie notarialnym ani w księdze wieczystej nie
    ma zaznaczonej Służebnośći przejazdu i Przechodu, problem w tym ze
    kuzyn zmarł a jego cześć przeszła w ręce obcej osoby a wejście na gore
    przechodzi przez mieszkanie brata czy może teraz zakazać przechodzić
    przez swoje mieszkanie i czy tamta strona chcąc wybudować schody musi
    mieć pozwolenie brata

  • 2. Data: 2009-10-28 13:17:25
    Temat: Re: Służebność przejazdu i przechodu
    Od: "Arek Margraf" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ulaj" <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przechodzi przez mieszkanie brata czy może teraz zakazać przechodzić
    > przez swoje mieszkanie i czy tamta strona chcąc wybudować schody musi

    To ma raczej niewiele wspólnego z wymienionymi służebnościami.

    Problem do zbadania jest co to znaczy że dostał "połowę domu"

    Jest współwłaścicielem całości czy też wyodrębniono w domu lokale i jest
    włascicielem lokalu. Pewnie to pierwsze, bo lokal można wyodrębnić jak ma
    osobne wejście (nie przez inny lokal). No chyba ze babcia coś namieszała i
    teraz jest kaszana.

    Jesli nie wyodrębniono lokali to lepiej to zrobić. Jak nie ma osobnego
    wejscia to lepiej je zbudować. Można oczywiscie to blokować ale sądy w
    takich sprawach też mają cos do powiedzenia - więc lepiej się dogadać.

    Co do służebności przejazdu i przechodu dotyczy to raczej działki na której
    jest dom ale takich służebności nie ustala sie dla współwłasciciela
    nieruchomości (bo po co).

    A.