  • 1. Data: 2003-03-13 08:40:01
    Temat: PARANOJA
    Od: e...@b...pl

    Witam.
    Jestem na etapie zakladania dzialalnosci gospodarczej (osoba fiz. prowadz.
    dzialalnosc gosp.)
    Mam juz wpis do ewidencji, jutro skladam wniosek o REGON. Tak sobie czytam co
    mam zrobic potem no i widze:
    Zalozyc konto, isc do Skarbowego, pieczatka w miedzyczasie ....
    No to przegladam oferte Bankow i co widze w wymaganych dokumentach?? Trzeba
    podac NIP.
    Okej w takim razie najpierw do Skarbowego. Czytam sobie co i jak i widze, ze
    US chce numer rachunku Bankowego 8-]
    Zdziczalem.

    I co teraz? Czy Bank zalozy mi rachunek bez NIP (NIP pewnie bede mial ten sam
    co jako osoba fizyczna), czy moze Skarbowy nada mi NIP a potem donise numer?

    Czesc z Was przez to przechodzila. Jak sobie poradziliscie??

    PZDRWM, Szmoyn - dziczek ;)

  • 2. Data: 2003-03-13 08:58:34
    Temat: Re: PARANOJA
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 13-03-2003 09:40, Użytkownik e...@b...pl napisał:

    > I co teraz? Czy Bank zalozy mi rachunek bez NIP (NIP pewnie bede mial ten sam
    > co jako osoba fizyczna), czy moze Skarbowy nada mi NIP a potem donise numer?

    Nip przeciez juz masz. Drugiego nie dostaniesz.

    A zgłoszenie do US mozna złozyc i bez numeru rachunku - jak juz bedzie
    to się zrobi aktualizację.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-03-13 09:01:55
    Od: "piotrk" <piotrk@WYTNIJ_TOitserwis.pl>

    Witam

> [...]
    numer?

    > Czesc z Was przez to przechodzila. Jak sobie poradziliscie??

    Załóż konto w mBanku przez telefon, Pani poda Ci Twój numer konta firmowego,
    wpiszesz go do kwitów do US i będziesz mógł je złożyć.
    Później otrzymasz z US NIP, który wyślesz wraz z umową do mBanku.
    SPRAWDZONE.

    Pozdrawiam
    PiotrK

  • 4. Data: 2003-03-13 09:02:40
    Od: "Piotr A. Dybczyński" <d...@a...edu.pl>

    W liście nadanym 13 Mar 2003 09:40:01 +0100 e...@b...pl pisze:

    > [...] (NIP pewnie bede mial ten sam
    > co jako osoba fizyczna), czy moze Skarbowy nada mi NIP ...

    Jeśli miałeś nadany NIP jako Ty (bez DG) to masz go nadal jako Os. fiz z DG,
    zakładając że chodzi o jednoosobową DG.

    Pozdriam,
    PAD
    --
    /***************************************************
    *************************

  • 5. Data: 2003-03-13 10:00:30
    Od: "fart" <a...@p...onet.pl>

    > Czesc z Was przez to przechodzila. Jak sobie poradziliscie??

    Działalność gospodarczą można załatwić w ciągu doby .... (24 godziny) taki
    jest rekord u mnie.

    1) Wpis do ewidencji gospodarczej.
    2) Z wpisem i wypełnionym drukiem o regon ... lecisz z rana .... lub jeszcze
    dzisiaj do Urzędy Statystycznego ...... tam (a to zależy od wielu czynników,
    tu polecam Kamyczka, i inne zasady, lub całkowicie .... bez zasad poprostu
    na wydrę) prosisz, informujesz, błagasz, każesz urzędnikowi wystawić Ci
    dokument potwierdzający regon ..... to trwa około 20 minut..... ale
    pozostawiam kwestię kosztów Tobie ..... choć urzędnik jest dla Ciebie a nie
    odwrotnie.
    3) Z regonem pędzisz po pieczątkę .. kolejne pół godziny ....
    4) Mając to wszystko .... udajesz się do wybranego przez siebie banku, tutaj
    dowolność jest duża i informujesz o zamiarze otwarcia rachunku ....
    podpisujesz stosowne dokumenty....a oni podają Tobie nr rachunku bankowego
    jaki będziesz używał (sprawdzone i działa)
    5) We wcześniej wypełnionych dokumentach NIP-1, VAT-R (jeśli chcesz być
    vatowcem)wpisujesz wspomniane numery regon i nunery rachunku .. oraz jego
    nazwę ... stojąc w kolejce z deklaracjami .... ahaa ... bądz przygotowany na
    wydanie dodatkowych ok. 160 zł w urzędzie skarbowym ...
    6) Z tumi dokumentami lecisz do ZUS .... i wypełniasz na korytarzu
    deklaracje ZUS-ZFA, ZUS-ZUA lub ZZA

    Mam nadzieję, że nie zatrudniasz pracowników ..... bo w takim wypadku to
    jeszcze powiadomienie Inspekcji Pracy a także nie masz doczynienia z
    odpadami ....zwłaszcza niebezpiecznymi .... bo to już nie pójdzie w ciągu
    doby .... ale dwóch .... dup :)))))

    Sugeruję ... byś dokumenty zgłoszeniioowe do urzędu skarbowego wypełniał z
    "kumatą" w tych sprawach osobą .... opłaca się.

    pozdrawiam
    fart

    ps.
    START !!!!!

  • 6. Data: 2003-03-13 11:31:41
    Od: "Remek" <r...@s...com.pl>

    Użytkownik "fart" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wydanie dodatkowych ok. 160 zł w urzędzie skarbowym ...
    > 6) Z tumi dokumentami lecisz do ZUS .... i wypełniasz na korytarzu

    Do ZUS'u wysyłasz dokumenty pocztą więc pkt. 6 może wyglądać tak:
    Wieczorkiem siadasz odpalasz płatnika, drukujesz kilka papierów i na drugi
    dzień wysyłasz poleconym pocztą.

    Gorzej jak ktoś ma Urząd gminy o 100km od urzędu skarbowego a żeby zrobić
    pieczątkę w pół godziny to musi jechać do miasta wojewódzkiego, podobnie z
    GUS'em, żebyś nie wiem co robił to założenie wszystkiego zajmie ci kilka dni
    w takim przypadku :) A jak nie masz samochodu to uuu... nieźle sie namęczysz
    np. żeby zapłacić te 160PLN musiałem jechać na drugi koniec miasta,
    samochodem 20min autobusem 2- 3h ?

    Remek
    WWW: http://ajax.umcs.lublin.pl/~rweska/
    GG: 397586

  • 7. Data: 2003-03-13 12:28:24
    Od: "fart" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    namęczysz
    > np. żeby zapłacić te 160PLN musiałem jechać na drugi koniec miasta,

    Remek ...... nie mów człowiekowi .. co Tobie niemiłe ......
    ja właśnie jeździłem na godzinę 9,00 do GUS .... i w ciągu 20 minut miałem
    dokument
    Remek ... ja jeździłem autobusem .... 70 km .... załatwiłem sprawę do
    dwunastej a potem resztę.
    Jak się pracuje to się ma .... i do wszystkiego trzeba optymistycznie
    podchodzić ....
    w ZUS to On ma mieć kopie .... kurna potwierdzone pieczątką kopie
    dokumentów ..... mnie ta cholerna pieczątka w ZUS nie raz uratowała
    Swoją drogą na ZUS to ma 7 dni.

    pozdrawiam
    fart

  • 8. Data: 2003-03-13 22:24:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Mar 2003, fart wrote:
    [...]
    >+ 5) We wcześniej wypełnionych dokumentach NIP-1, VAT-R (jeśli chcesz być
    >+ vatowcem)[...]
    >+ ahaa ... bądz przygotowany na
    >+ wydanie dodatkowych ok. 160 zł w urzędzie skarbowym ...

    wKF: w urzędzie miasta/gminy :)
    Tak śmiesznie, ale rejestracja VAT jest dochodem gminy :)

    No i można połowę pozycji opuścić :) - NIP masz jako Maddy
    rzekła - mi potwierdzenie dosłali kiedy już zapomniałem
    że mam dostać :), pieczątki nie trzeba chyba że akurat coś
    w TPSA trzeba załatwić :>, a konto bankowe takoż może
    poczekać. Spokojnie, nie pali się :)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2003-03-14 08:29:59
    Od: "Remek" <r...@s...com.pl>

> [...]
    >
    > Remek ...... nie mów człowiekowi .. co Tobie niemiłe ......
    > ja właśnie jeździłem na godzinę 9,00 do GUS .... i w ciągu 20 minut miałem

    Ja opisałem tylko swój przypadek gdzie firmę zakładałem w miejscu
    zameldowania na "obrzeżach" województwa :) fakt GUS poszedł szybko chyba
    nawet mniej niż 20 min, pamiętam że wypełniłem jakiś papier po czym kazali
    mi poczekać za drzwiami i numerek regon dostałem "od ręki", pieczątkę, i
    rachunek bankowy też był bez problemu tylko trzeba było wybrać stosowny bank
    bo np w Kredyt Babnku kazali czekać 7 dni :(
    ZUS wysłałem pocztą a po trzech latach przysłali mi że źle wpisałem jakiś
    jeden numerek (znaczy że doszło :))

    Remek

  • 10. Data: 2003-03-17 18:35:27
    Od: "Mateusz M." <m...@k...poznan.pl>

    > Do ZUS'u wysyłasz dokumenty pocztą więc pkt. 6 może wyglądać tak:
    > Wieczorkiem siadasz odpalasz płatnika, drukujesz kilka papierów i na drugi
    > dzień wysyłasz poleconym pocztą.

    O ile mi wiadomo od 1.1.2003 ZFA/ZPA nie mozna poczta, trzeba sie kopnac do
    ZUS osobiscie razem z regonem/wpisem

    pozdrawiam
    MM