  • 1. Data: 2002-04-21 11:26:08
    Temat: PARANOJA - PODATEK OD LOKAT!!!
    Od: "Krzysztof Hans" <k...@p...com>

    Mam w oddziale Banku ROR. Wzialem kredyt konsumpcyjny, ktory zostal przelany
    na ten ROR. Z tytulu powyzszych operacji Bank pobiera odsetki od kredytu,
    oraz na koncie ROR dopisuje odsetki - tak jak od lokaty (gdyz
    niewykorzystana czesc kredytu figuruje na koncie ROR jako depozyt).

    Co misieac pobierany jest odemnie PODATEK (z tytulu odsetek dopisanych na
    rorowskim koncie depozytowym). Tak wiec z tytulu uzytkowania pieniedzy jest
    ode mnie pobierana podwojna oplata - odsetki od kredytu i podatek od osetek
    lokacyjnych... jest to paranoja!

    Czy nie powinno byc tak, ze o ile pobierane sa odsetki od lokat, to od
    podatku powinny byc odliczane odsetki od zaciagnietych kredytow..?
    Bo przeciez w mojej sytuacji to opodatkowywany jestem od srodkow , ktorych
    nie jestem wlascicielem - sa to srodki kredytowe powierzone mi przez Bank.

    Czy warto by ta sprawa zainteresowac NSA..?

    uwazam ze sprawa jest interesujaca z prawnego punktu widzenia, biorac pod
    uwage ze wiele osob jest w podobnych sytuacjach

    dziekuje za wszelkie sugestie

    pozdrawiam

    Krzysiek

  • 2. Data: 2002-04-22 06:47:48
    Temat: Re: PARANOJA - PODATEK OD LOKAT!!!
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

    On Sun, 21 Apr 2002 13:26:08 +0200, "Krzysztof Hans"
    <k...@p...com> wrote:

    >Czy warto by ta sprawa zainteresowac NSA..?

    Nie

    >uwazam ze sprawa jest interesujaca z prawnego punktu widzenia, biorac pod
    >uwage ze wiele osob jest w podobnych sytuacjach

    W ogóle nie jest interesująca. Podpisałeś po prostu taką umowę, gybyś
    zaciągnął kredyt w ror'ze tzw saldo debetowe to byś płacił tylko
    odsetki.

    Sławomir Dąbrowski