  • 1. Data: 2002-04-21 11:47:44
    Temat: definicja "samochod ciezarowy"
    Od: MarcinJM <m...@i...del.pl>

    Czesc
    Potrzebuje dokladnej definicji "samochod ciezarowy" rozumianej przez
    urzad skarbowy.

    --
    POzDro
    MarcinJM

  • 2. Data: 2002-04-21 11:59:53
    Temat: Re: definicja "samochod ciezarowy"
    Od: ">>Waldemar<<" <w...@p...rtk.net.pl>

    Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...del.pl> napisał w wiadomości
    : Czesc
    : Potrzebuje dokladnej definicji "samochod ciezarowy" rozumianej przez
    : urzad skarbowy.

    Chodzi Ci pewnie o mozliwosc odliczenia VATu przy zakupie samochodu
    ciezarowego.
    Ostatnio od 18.bm. byla prowadzona dyskusja na ten temat w watku :"samochod
    kombi i homologacja" Poczytaj te watki lub szerzej napisz o o co ci chodzi,
    jaki samochod itd. albo do mnie na priva. Ostatnio mialem w zwiazku z tym
    kontrole i zakonczyla sie bez problemow mimo ze nie mialem homologacji
    /papierka/ ale samochod byl bezspornie ciezarowy.

    --
    +-+-+-+- Waldemar - Nowy Sącz - online:24h -+-+-+-+
    VW T4/Transporter/ - Akwarysta - Malawi

  • 3. Data: 2002-04-21 13:03:50
    Od: MarcinJM <m...@i...del.pl>

> [...]
    > kontrole i zakonczyla sie bez problemow mimo ze nie mialem homologacji
    > /papierka/ ale samochod byl bezspornie ciezarowy.

    Chodzi mi konkretnie o peugeot partner 2 miejscowy, przerobiony na 4-5
    miejsc.
    Partner jest bezsprzecznie ciezarowy, ale jak tak przerobke potraktuje
    skarbowka?
    Dodam tylko, ze rzeczoznawca PZMot stwierdzil, ze nie ma problemu w
    przerobce. Czy skarbowka nie zacznie sie czepiac? Bo wg. fabrycznej
    homologacji auto jest 2 miejscowe i o lad. ponad 600 kg.
    Czy definicja wg. skarbowki brzmi: fabryczna homologacja LUB ladownosc
    pow. 500 kg? Wlasnie to mnie interesuje.

    --
    POzdro
    MarcinJM

  • 4. Data: 2002-04-21 14:17:50
    Od: ">>Waldemar<<" <w...@p...rtk.net.pl>

    : >>Waldemar<< wrote:
    :
[...]

    Ale czy to Ci jest potrzebne do odliczenia VATu? Bo jesli tak to jak
    bedziesz posiadal homologacje producenta ze auto jest ciezarowe to nie
    bedziesz mial zadnych problemow. Musisz spelnic 2 warunki: miec
    homologacje/producenta albo exportera/ i auto musi miec ladownosc powyzej
    500kg.

  • 5. Data: 2002-04-21 19:32:16
    Od: a...@p...onet.pl (Arjos)

    Dn 21 kwi 2002, przeczytalem na grupie pl.soc.prawo.podatki:

> [...]
    >Czy definicja wg. skarbowki brzmi: fabryczna homologacja LUB ladownosc
    >pow. 500 kg? Wlasnie to mnie interesuje.

    Definicja w skrocie to homologacja i ladownosc, jesli masz homologacje to
    US sie nie czepnie, ale jesli trafi ci sie policjant ktory ma takie hobby
    to moze stwierdzic niezgodnosc stanu faktycznego z warunkami technicznymi
    dopuszczenia do ruchu - odholowanie i zatrzymanie dokumentow itd

    --
    Na poczatku byl chaos,
    a potem entropia wciaz rosla...

  • 6. Data: 2002-04-22 01:17:35
    Od: ">>Waldemar<<" <w...@p...rtk.net.pl>

    Nie tak do konca. Jesli auto jest bezspornie ciezarowe to nawet nie majac
    homologacji sie nie czepnie. Pismo MF PP2-813-96/01/GM

  • 7. Data: 2002-04-22 19:02:30
    Od: a...@p...onet.pl (Arjos)

    Dn 22 kwi 2002, przeczytalem na grupie pl.soc.prawo.podatki:

    >Nie tak do konca. Jesli auto jest bezspornie ciezarowe to nawet nie majac
    >homologacji sie nie czepnie. Pismo MF PP2-813-96/01/GM

    Czy po wczesniej wspomnianej przerobce auto dalej jest bezspornie
    ciezarowe ?

  • 8. Data: 2002-04-22 20:34:19
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 22 Apr 2002, >>Waldemar<< wrote:

    >+ >>> Chodzi mi konkretnie o peugeot partner 2 miejscowy, przerobiony na
    >+ >>> 4-5 miejsc.
    >+ >>> Partner jest bezsprzecznie ciezarowy, ale jak tak przerobke
    >+ >>> potraktuje skarbowka?
    [...]
> [...]
    >+ Nie tak do konca. Jesli auto jest bezspornie ciezarowe to nawet nie majac
    >+ homologacji sie nie czepnie. Pismo MF PP2-813-96/01/GM

    Waldemarze, ty o MF - a ja podejrzewam że Arjos
    mógł mieć na myśli niezgodność "stanu faktycznego pt. ilość
    miejsc". Po prostu.
    Zeznaję ze nie niem jakich formalności trzeba dopełnić kiedy się
    przerabia samochód - a na pewno trzeba, bo np. dokładając do
    8-miejscowego jeszcze jeden fotel -;) otrzymujemy autobus :).
    Była mowa o przeróbce - nie było czy i jak jest ona legalizowana;
    *podejrzewam* że po przeróbce klasy "zmiana ilości miejsc"
    oryginalna homologacja przestaje obowiązywać ("oczywista
    ciężarowość" może być zachowana).

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2002-04-23 01:45:51
    Od: ">>Waldemar<<" <w...@p...rtk.net.pl>

    IMHO nie!!!!

    --

  • 10. Data: 2002-04-23 01:47:10
    Od: ">>Waldemar<<" <w...@p...rtk.net.pl>

    No wlasnie. Tak do konca to nie wiem o co Arjosowi chodzi?

    --