  • 1. Data: 2002-01-29 20:11:43
    Temat: PCC
    Od: "Kinga" <g...@p...onet.pl>

    Jesli jest prowadzona dzialalnosc gospodarcza polegajaca na skupie i
    sprzedazy uzywanych telefonow komorkowych, to czy te czynnosci podlegaja
    oplacie od czynnosci cywilno-prawnych i czy trzeba skladac PCC?
    Z gory dziekuje za odpowiedzi.
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-01-30 06:53:10
    Temat: Re: PCC
    Od: "Jaroslaw Ernest Mizgier" <m...@f...onet.pl>

    Kinga napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >sprzedazy uzywanych telefonow komorkowych, to czy te czynnosci podlegaja
    >oplacie od czynnosci cywilno-prawnych i czy trzeba skladac PCC?

    Chcialbym zaznaczyc, iz wyjasnienie dotyczy wylacznie nabycia. Sprzedaz -
    zasady z dzialalnosci gospodarczej.
    Jezeli kupujesz do dalszego przerobu lub odsprzedazy w ramach dzialalnosci
    gospodarczej wowczas nie skladasz druku PCC.
    Skladasz natomiast deklaracje, ktorej zawartosc ustalisz w oparciu o
    rozporzadzenie wykonacze do ustawy w przedmiotowej sprawie. Deklaracja nie
    posiada zadnego wzoru, wiec tworzysz ja sama ( z zachowaniem elementow
    wymienionych w rozporzadzeniu ).
    Deklaracje skladasz w US do 7 dnia miesiaca nastepujacego po miesiacu
    dokonania transakcji ( chyba ze wartosc tranakcji nie przekracza 1000 zl -
    wowczas nie sklada sie deklaracji ).
    I jeszcze jedno. Wydaje się, ze jest to rzecz najwazniejsza. Jestes w tym
    przypadku platnikiem, a nie podatnikiem podatku ( roznice wylapiesz po
    przeczytaniu przepisow regulujacych te zagadnienia ). Wyrazam przekonanie,
    iz podsumowanie w przedmiotowej sprawie bedzie bardzo pomocne.
    1. Szykujesz wzor umowy cywilnoprawnej, w ktorym zamieszczasz elementy
    wymagane w rejestrze, ktory musisz prowadzic oraz w deklaracji ( standartowy
    wzor umowy + dodajesz wykropkowane miejsca z danymi niezbednymi do
    prowadzenia ewidencji na potrzeby podatku oraz deklaracji )
    2. Po zawarciu transakcji nabycia ( podpisaniu wczesniej przygotowanej
    umowy ) wypelniasz rejestr ( ewidencje ) na potrzeby podatku. Takze gdy mamy
    do czynienia ze zwolnieniem. Wowczas na umowie robisz adnotacje o podtsawie
    prawnej zwolnienia
    3.Do 7 nastepnego miesiaca skladasz do US deklaracje przygotowana
    wlasnorecznie ( ale z danymi wynikajacymi z rozporzadzenia )
    -
    Jaroslaw Ernest Mizgier
    59 - 800 Luban
    m...@f...onet.pl