  • 1. Data: 2002-01-29 15:45:25
    Temat: Szkoła żeglarska a ryczałt
    Od: "Wojtek Czerwiński" <g...@t...net.pl>

    Witam!

    Mam wieklą prośbe! Pomórzcie mi proszę wyjaśnić taką oto sprawę związaną z
    ryczałtem. Chcę rozpocząć jednoosobową działalność gosp. - organizacja
    rejsów morskich ew. szkoleń żeglarskich. Czy mogę być ryczałtowcem, bo z
    tego co czytam w moich mądrych książkach nic konkretnego nie wynika.

    I druga prośba - czy możecie polecić jakieś książki, nieco chociaż
    prostujące te wszystkie zakręcone przepisy debiutującemu przyszłemu
    kapitaliście, który próbuje otworzyć firmę?

    Z góry wielkie dzięki!

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 2. Data: 2002-01-29 18:44:30
    Temat: Re: Szkoła żeglarska a ryczałt
    Od: <d...@p...onet.pl>

> [...]

    > prostujące te wszystkie zakręcone przepisy debiutującemu przyszłemu
    > kapitaliście, który próbuje otworzyć firmę?

    Witam. Niestety w naszej rzeczywistości fachowe książki mają to do siebie, że
    bardzo szybko się dezaktualizują. Przyszłemu kapitaliście polecałabym prasę
    fachową, która ma to do siebie, że przynajmniej dogania często zmnieniające się
    przepisy. Na początek nie zaszkodzi trochę posurfować po stronach internetowych
    dotyczących biznesu, ekonomii i prawa. No i niestety akty prawne.
    Pozdrawiam Aneta

  • 3. Data: 2002-01-29 21:19:10
    Od: "DHN" <p...@p...com>

    Czy nie podpadasz pod koncesję (turystyka) i edukację (szkolenie)??
    Dżek

  • 4. Data: 2002-01-29 22:31:20
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > bardzo szybko się dezaktualizują. Przyszłemu kapitaliście polecałabym
    prasę
    > fachową, która ma to do siebie, że przynajmniej dogania często
    zmnieniające się

    No!!!!!!!!!
    Po takiej poradzie autor powinien się rozpłakać !!!
    Wniosek dla autora szykuj parę złotych na porady prawne

    W mojej ocenie prowadzenie kursów to usługi niematerialne i na ryczałt się
    "nie łapią".
    ale jakby tak zmodernizować zakres działania....
    I tu potrzebny "fachman" z UKS

  • 5. Data: 2002-01-30 08:16:10
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

    On Tue, 29 Jan 2002 16:45:25 +0100, "Wojtek Czerwiński"
    <g...@t...net.pl> wrote:

> [...]
    >rejsów morskich ew. szkoleń żeglarskich. Czy mogę być ryczałtowcem, bo z
    >tego co czytam w moich mądrych książkach nic konkretnego nie wynika.

    Prowadzenie szkoleń żeglarskich (PKWiU 80.41.12) wyłącza z
    opodatkowania ryczałtem (pkt. 17 załącznika nr 2 do ustawy o podatku
    ryczałtowym).
    Sama organizacja rejsów morskich - trudno odpowiedzieć tak ad hoc, ale
    wydaje się, że podobnie.

    Sławomir Dąbrowski

  • 6. Data: 2002-01-30 10:55:29
    Od: "Wojtek Czerwiński" <g...@t...net.pl>

    Sławomir Dąbrowski napisał:

> [...]
    > ryczałtowym).
    > Sama organizacja rejsów morskich - trudno odpowiedzieć tak ad hoc, ale

    Dzięki wielkie za poradę. Zaraz zacznę szperać w tym załaczniku do ustawy,
    jeśli tylko go znajdę...

    Na razie organizuję tylko rejsy morskie a szkoleniami zajmę się w
    przyszłości.

    W sumie ta forma opodatkowania jest dla mnie chyba jedyną możliwą do
    zaakceptowania na początku działalności... Prowadzenie całej księgowości
    wykracza poza moje możliwości intelektualne... to chyba dla tego że próbuje
    do tych wszystkich przepisów podchodzić logicznie.

    > W mojej ocenie prowadzenie kursów to usługi niematerialne i na ryczałt się
    > "nie łapią".
    > ale jakby tak zmodernizować zakres działania....
    > I tu potrzebny "fachman" z UKS

    Fachman od UKS..... o ja biedny żuczek, w co ja chcę wdepnąć.... :((((((
    Najwyższy czas popłynąć na morze.... :)

    Pozdrawiam,
    Wojtek Czerwiński

  • 7. Data: 2002-01-30 21:24:50
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Wojtek Czerwiński" <g...@t...net.pl> napisał w wiadomości
    > Fachman od UKS..... o ja biedny żuczek, w co ja chcę wdepnąć.... :((((((
    > Najwyższy czas popłynąć na morze.... :)

    Chodzi o kontrolera Urzędu Kontroli Skarbowej - organizacji "na wymarciu"
    Normalny urzędnik US nie zna odpowiedzi na Twoje pytanie i wyśle cię "do
    ustaw".
    Z ryczałtem generalnie jest tak, że nie może być tam, gdzie koszty
    prowadzenia działalności (uzyskania przychodu) są znikome.
    Państwo w swoim zamyśle chciało uprościć procedurę, ale tylko tam, gdzie
    dużo większych podatków nie dostałoby gdyby na ryczałt się nie zgodziło.

    Dlatego musisz te rejsy i szkolenia wsadzić w coś "kosztownego"
    Rozumiem , że inne sprawy licencji i zezwoleń wszelakich nie są ci obce
    Nie każdy może być adwokatem , lekarzem, elektrykiem.....

  • 8. Data: 2002-01-31 14:53:06
    Od: "Wojtek Czerwiński" <g...@t...net.pl>

> [...]
    > Rozumiem , że inne sprawy licencji i zezwoleń wszelakich nie są ci obce
    > Nie każdy może być adwokatem , lekarzem, elektrykiem.....

    Hmmm, ale organizacja takich rejsów pociąga za sobą bardzo duże koszty.
    Jednak po przejrzeniu PKUiW oraz ustawy o podatku zryczałtowanym obawiam
    się, że będzie ciężko. Chociaż takie rejsy, według mnie nie mają nic
    wspólnego ze sportem, wypoczynkiem ani edukacją. A dokładnie "Rejsów
    morskich" w PKUiW nie znalazłem pod numerkami wyłączonymi z ryczałtu...
    Jak ta sprawa wygląda w praktyce? Czy jak pójdę zgłosić działalność o takim
    profilu i wystąpię o "zostanie" ryczałtowcem to US mi powie - że nie ma
    mowy, czy to wyjdzie dopiero w praniu (i wtedy będą pewnie spore kłopoty)?
    A może jakieś pomysły - jaki obrać zakres działalności żeby pogodzić rejsy z
    ryczałtem?...

    Pozdrawiam,
    Wojtek Czerwiński
    www.rejsy.prv.pl

  • 9. Data: 2002-01-31 20:23:39
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

> [...]
    > mowy, czy to wyjdzie dopiero w praniu (i wtedy będą pewnie spore kłopoty)?

    niestety dopiero "w praniu". Jak sprawa oczywista, to nie informują od razu.
    To podatnik ma obowiązek wiedzieć. Urzędowi się tylko formę opodatkowania
    zgłasza.
    Czy wolno- czy nie musisz popytać "kolegów" z branży (ale takich po
    kontroli), albo złożyć oficjalne zapytanie do Urzędu Skarbowego

  • 10. Data: 2002-02-01 10:42:54
    Od: "DHN" <p...@p...com>

    Co rozumiesz pod słowem "organizacja rejsów"?
    Masz jachty?
    Jesteś pośrednikiem pomiędzy właścicielem/armatorem a uczestnikami?
    Typowe pośrednictwo turystyczne. czy tu aby nie trzeba licencji/koncesja??
    A szkolenia dla kogo? Szkoli się głównie młodzież i dzieci na obozach, to całe
    Ministerstwo Edukacji Ci się kłania...
    Dżek