  • 1. Data: 2002-01-10 21:39:55
    Temat: PCC od dowodu wewnetrznego
    Od: "Anka" <g...@p...onet.pl>

    Czy to prawda, ze jesli kupuje owoce i warzywa na targu bezposrednio od
    rolnika i nie dostaje od niego faktury, to moge wystawic sobie dowod
    wewnetrzny, ale musze zaplacic podatek od czynnosci cywilnoprawnych.
    Dopiero wtedy moge potraktowac ten zakup jako k.u.p.
    pozdrawiam Anka

  • 2. Data: 2002-01-11 12:40:26
    Temat: Re: PCC od dowodu wewnetrznego
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Jan 2002, Anka wrote:

> [...]
    >+ wewnetrzny, ale musze zaplacic podatek od czynnosci cywilnoprawnych.
    >+ Dopiero wtedy moge potraktowac ten zakup jako k.u.p.

    Tak mi to wyłożono.
    Co prawda nie chodziło o kartofle tylko komputer :) pt. "bez dysku
    i oprogramowania".
    Byłem w US i ekipa od PCC nic ode mnie nie chciała, stwierdzając
    że to jest za mała wartość i nie podlega pod ww podatek !
    Oprócz tego jest zezwolenie (patrz niżej) w rozporządzeniu
    do KPiR.
    Ile tych warzyw kupujesz ? Już zdążyłem zapomnieć czy
    granicą PCC jest 1200 czy 1500 zł, ale tak jakoś to brzmiało.

    BTW: że się upewnię - czy "umowa" spełnia warunki rozp.m.f.
    w sprawie KPiR $12.3.2, czy mam wystawić DW ? Bo na mój rozum
    to $14.2 (i lista na co można wystawić DW) nijak nie pozwala
    na podparcie się DW celem udokumentowania umowy. Ale pewnie
    jestem w błędzie a wystawienie DW nie powinno zaszkodzić
    (zakładając że wszystkie dane na DW i umowie się zgadzają)
    - z którego to założenia wyszedłem... !
    (mowa o umowie z osobą fizyczna nię prowadzącą D.G.)

    "W sprawie kartofli" jest prościej: $14.2.1 pozwala jawnie
    na wystawienie DW do "nieprzetworzonych produktów roślinnych"
    (i zwierzęcych) - więc możesz !

    >+ pozdrawiam Anka

    Wzajemnie, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-01-11 21:54:33
    Od: "Anka" <g...@p...onet.pl>

    > "W sprawie kartofli" jest prościej: $14.2.1 pozwala jawnie
    > na wystawienie DW do "nieprzetworzonych produktów roślinnych"
    > (i zwierzęcych) - więc możesz !

    Czy taka transakcja, potwierdzona DW podlega PCC?
    Anka

  • 4. Data: 2002-01-11 22:24:19
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Jan 2002, Anka wrote:

> [...]
    >+ > (i zwierzęcych) - więc możesz !
    >+
    >+ Czy taka transakcja, potwierdzona DW podlega PCC?

    Widzę że słabo argumentowałem :)
    Pytanie brzmiało: "za jaką sumę kupujesz owe produkty" ?
    Jeśli mniej niż jakieś 1200 (nie pamiętam sumy, trzeba
    sprawdizć) - to nie podlega pod podatek !
    A jeśli więcej... to nie wiem.

    >+ Anka

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-01-12 07:51:18
    Od: "Anka" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jeśli mniej niż jakieś 1200 (nie pamiętam sumy, trzeba
    > sprawdizć) - to nie podlega pod podatek !

    Roznie bywa, czasami za wiecej, czasami za mniej. Dzieki za pomoc.
    pozdrowionka Anka