  • 1. Data: 2002-01-10 17:56:25
    Temat: opóźnienie złożenia VAT-7 - POMOCY
    Od: "KaMeL" <K...@t...net.pl>

    czy są jakieś sposoby, aby jednak odliczyć VAT za dany miesiąc pomimo
    opóźnienia w złożeniu deklaracji VAT-7 ? że nie wspomnę o sankcji 30% ?
    POMOCY !!!!!!!!

  • 2. Data: 2002-01-10 18:43:23
    Temat: Odp: opóźnienie złożenia VAT-7 - POMOCY
    Od: "yaneek" <y...@p...onet.pl>

    Użytkownik KaMeL <K...@t...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a1kkka$3ds$...@s...icm.edu.pl...
    > czy są jakieś sposoby, aby jednak odliczyć VAT za dany miesiąc
    pomimo
    > opóźnienia w złożeniu deklaracji VAT-7 ?
    =====================
    Tak. W miesiacu nastepnym.
    --
    pozdrawiam
    yaneek

  • 3. Data: 2002-01-10 23:42:32
    Temat: Re: opóźnienie złożenia VAT-7 - POMOCY
    Od: "Kirys" <k...@p...com>

    Użytkownik "yaneek" <y...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik KaMeL <K...@t...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:a1kkka$3ds$...@s...icm.edu.pl...
    > pomimo
    > =====================
    > Tak. W miesiacu nastepnym.

    A jesli nie bylo sprzedazy to w najblizszym miesiacu, w ktorym sprzedaz
    nastapi. A jesli byla to pamietaj, ze liczy sie data otrzymania faktury, a
    nie jej wystawienia. Mogl wiec ci kontrahent ja wyslac poczta i nie doszla.
    Popros o duplikat z biezaca data wystawienia duplikatu.
    A jesli to faktury za komorke np. to zwroc uwage na termin platnosci -
    w tym wypadku za miesiac otrzymania przyjmuje sie miesiac uplywu terminu
    platnosci (a nie miesiac daty wystawienia).

    +30% to gdy Ci podatek urzad naliczy.

    Kirys

  • 4. Data: 2002-01-11 10:19:16
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "yaneek"

    > Użytkownik KaMeL <K...@t...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:a1kkka$3ds$...@s...icm.edu.pl...
    > pomimo
    > =====================
    > Tak. W miesiacu nastepnym.

    Jedno pytanie.

    1. Czy przypadkiem niejest tak, ze ta SPOZNIONA deklaracja nie powinna
    zawierac
    w pozycji "VAT naliczony" tego podatku, ktory chcemy odliczyc w nastepnym?
    2. Czy nie trzeba w misiacu nastepnym WYKAZAC jako naliczony VAT w zlozonej
    deklaracji
    niezaleznie od tego, czy mialo sie sprzedaz czy nie?

    Boguslaw

  • 5. Data: 2002-01-11 10:28:42
    Od: "Piotr" <i...@...pl>

    > Jedno pytanie.

    Dwa.

    > 1. Czy przypadkiem niejest tak, ze ta SPOZNIONA deklaracja nie powinna
    > zawierac
    > w pozycji "VAT naliczony" tego podatku, ktory chcemy odliczyc w nastepnym?

    Nie. Vat naliczony wykażesz na następnej deklaracji.

    Dokładnie tak.

  • 6. Data: 2002-01-11 10:44:20
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Piotr" <i...@...pl> wrote in message news:a1mf2i$lkg$1@news.tpi.pl...

    > Dwa.

    > Nie. Vat naliczony wykażesz na następnej deklaracji.

    No wlasnie ... to chcialem napisac, "przekombinowalem".
    Chodzilo mi o to ze deklaracja wypelniona prawidlowo, lecz NIE zlozona w
    terminie
    "nie nadaje sie" do pozniejszego zlozenia, bo zawiera VAT naliczony od
    ktorego podatnikowi NIE przysluguje odliczenie. Wiec jesli taka zlozyl, to
    chyba trzeba "korekte".

    Boguslaw

  • 7. Data: 2002-01-11 23:02:27
    Od: "Kirys" <k...@p...com>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zawierac
    > w pozycji "VAT naliczony" tego podatku, ktory chcemy odliczyc w nastepnym?

    Nie powinna.

    > 2. Czy nie trzeba w misiacu nastepnym WYKAZAC jako naliczony VAT w
    zlozonej
    > deklaracji
    > niezaleznie od tego, czy mialo sie sprzedaz czy nie?

    Powinno sie.

    Ale: złe wypełnienie deklaracji VAT-7 nie rodzi samo w sobie ujemnych
    skutków w postaci odebrania "przywileju" (jak chce US i NSA) odliczenia
    podatku naliczonego. Katalog wykroczen pozbawiajacych prawa do odliczania
    jest zdefiniowany w Ustawie i zamkniety. Nigdzie tam nie znajdziesz, ze
    niewpisanie kwoty podatku naliczonego, ktorą chcesz zgodnie z prawem
    rozliczyc dopiero w nastepnym miesiacu pozbawia cie prawa do odliczenia.

    Mam nadzieje, ze zbytnio nie namotalem ;-)

    Kirys