  • 1. Data: 2005-12-15 11:03:41
    Temat: PFRON
    Od: "Kanarios" <t...@o...pl>

    Przepraszam, jestem nowy. Przepraszam za ignorancję i głupie być może pytanie.
    Czy składka na PFRON stanowi zmniejszenie kosztów uzyskania przychodu tak jak
    na przykład amortyzacja środków trwałych, VAT, ubezpieczenie samochodu lub
    limit reprezentacji i reklamy?
    Pozdrowienia dla grupowiczów

  • 2. Data: 2005-12-15 11:24:19
    Temat: Re: PFRON
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Kanarios"
> [...]
    > jak
    > na przykład amortyzacja środków trwałych, VAT, ubezpieczenie samochodu lub
    Wpłaty na PFRON nie stanowią kosztów uzyskania przychodów.
    Wiola

  • 3. Data: 2005-12-15 17:49:20
    Od: "Kanarios" <t...@o...pl>

    > Wpłaty na PFRON nie stanowią kosztów uzyskania przychodów.
    > Wiola

    Odpowiedź poprawna, ale nie jest to odpowiedź na moje pytanie. Może było ono
    trochę pokrętne, bo "zmniejszenia kosztów uzyskania przychodu" nie są
    oczywiście kosztami uzyskania przychodu. Pokrętne jest samo jak gdyby
    dwukrotne - najpierw dodawanie a potem odejmowanie pewnych kosztów. Najpierw są
    one uwzględniane w kosztach bilansowych, a potem z kosztów tych zdejmuje
    się "zmiejszenia". Wygląda to tak:
    Koszty bilansowe
    - zmniejszenia
    + zwiększenia
    =koszty podatkowe

    i dalej:

    przychody podatkowe
    - koszty podatkowe
    = zysk (strata) podatkowy(a)

    Przepraszam za "odkrywanie Ameryki", ale dla mnie to rzeczywiście jest ląd
    nieznany.

  • 4. Data: 2005-12-16 14:30:56
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Kanarios"

> [...]
    > = zysk (strata) podatkowy(a)
    >
    > Przepraszam za "odkrywanie Ameryki", ale dla mnie to rzeczywiście jest ląd
    Przykro mi że nie odpowiedziałam ci na pytania ale teraz tez nie moge
    zrozumiec tego o co pytasz ( to pewnie juz piatek tak działa ) .Moze ktoś
    inny spróbuje.
    Wiola