  • 1. Data: 2002-01-04 18:58:45
    Temat: PIT 2001- podatek od osob fizycznych
    Od: b...@a...warszawa.mtl.pl (BB)

    Mam dwa pytania w zwišzku z najblizszym rozliczeniem. 1. dokonalam
    darowizny na rzecz Kosciola na dzialalnosc charytatywno opiekuncza, w
    zwišzku z tym czy moge od podstawy opodatkowania odliczyc cala kwote czy
    tylko 10% dochodu.
    2. poniewaz od pracodawcy nie dostalm jeszcze pitu obliczam dochod na
    podstawie paskow i na nich mam miedzy innymi pozycje: ub.emerytalne,
    ub.rentowe, ub.chorobwe i ub.zdrowotne - czy wszystkie z nich nalezy
    zaliczyc do pozycji na picie "skaldki na ubezpiczenie spoleczne" czy tylko
    dwie pierwsze pozycje
    BB

  • 2. Data: 2002-01-04 19:49:20
    Temat: Re: PIT 2001- podatek od osob fizycznych
    Od: "Darek" <a...@p...onet.pl>

    1. 10% dochodu (99% chyba)

    2. ub.emerytalne, ub.rentowe, ub.chorobwe - to ubezpieczenie spoleczne
    odliczane od dochodu, a ub. zdrowotne odliczane jest od podatku

    Dorota

  • 3. Data: 2002-01-14 09:55:35
    Od: "Marcin Konopka" <m...@i...com.pl>

    Użytkownik "BB" <b...@a...warszawa.mtl.pl> napisał w wiadomości
    > Mam dwa pytania w związku z najblizszym rozliczeniem. 1. dokonalam
    > darowizny na rzecz Kosciola na dzialalnosc charytatywno opiekuncza, w
    > związku z tym czy moge od podstawy opodatkowania odliczyc cala kwote czy
    > tylko 10% dochodu.

    Można całą kwotę. Lepiej jednak upewnić się występując z pismem do U.S.
    I trzeba mieć pewność że darowizna kwalifikuje się na działalność
    charytatywno-opiekuńczą Kościoła.
    Wydatki muszą być udokumentowane. Np. na www.infor.pl można wyszukać
    odpowiednie artykuły.

    M.K.