  • 1. Data: 2007-04-24 10:08:40
    Temat: PIT-36L
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Witam
    - Dwa pytania: wyszło kiladziesiac złotych nadplaty - rozliczyc to przy
    nastepnej wplacie podatku czy tez dostane zwrot na konto?
    - Gdzie wpisac odsetki naliczone z konta bankowego otwartego w zwiazku z
    prowadzoną DG?

    Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."
    Marcin Szeffer: "Dziękuję. Wolę kaski na głowę."

  • 2. Data: 2007-04-24 10:19:40
    Temat: Re: PIT-36L
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 24 Apr 2007 10:08:40 +0000, Budzik napisał(a):

    > - Dwa pytania: wyszło kiladziesiac złotych nadplaty - rozliczyc to przy
    > nastepnej wplacie podatku czy tez dostane zwrot na konto?

    Teoretycznie można napisać pisemko: "Proszę o zaliczenie nadpłaty .... na
    poczet ...." Jednak procedura zwrotu na konto jest typowa i wiadomo, że US
    zrobi to tak jak powinien. Przy zaliczaniu na przyszłe podatki może im sie
    coś pomylić i wtedy zaoszczędzisz koszt przelewu,ale będziesz tracić czsa
    na wyjaśnienia. Wybór należy do ciebie.

    > - Gdzie wpisac odsetki naliczone z konta bankowego otwartego
    w zwiazku z
    > prowadzoną DG?

    Kolumna 8 KPiR. We własciwym miesiącu. Tylko nie pytaj który jest
    właściwy, bo tego nie wie chyba nikt. A w kazdym razie znam odmienne
    interpretacje.

  • 3. Data: 2007-04-24 12:53:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@X...to.z.adresu.Xop.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

> [...]
    > podatki może im sie coś pomylić i wtedy zaoszczędzisz koszt
    > przelewu,ale będziesz tracić czsa na wyjaśnienia. Wybór należy do

    no tak. dzieki.

    > w zwiazku z
    >
    > Kolumna 8 KPiR. We własciwym miesiącu. Tylko nie pytaj który jest
    > właściwy, bo tego nie wie chyba nikt. A w kazdym razie znam odmienne
    > interpretacje.

    Ok, ale ja sie pytałem o PIt. W takim układzie rozumiem ze standardowo do
    przychodu?

    Dyplomata potrafi powiedzieć "idź do diabła" w taki sposób,
    że właściwie cieszysz się na tę wyprawę.

  • 4. Data: 2007-04-24 13:38:03
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 24 Apr 2007 12:53:36 +0000, Budzik napisał(a):

    > Ok, ale ja sie pytałem o PIt. W takim układzie rozumiem ze standardowo do
    > przychodu?

    To chyba oczywiste. Przecież PIT wypełniasz na podstawie KPiR. I jak
    wpisałeś w KPiR tak jak trzeba, to ci się do PIT "samo" przeniesie.

  • 5. Data: 2007-04-24 13:59:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Apr 2007, Budzik wrote:

    > Osobnik posiadający mail j...@X...to.z.adresu.Xop.pl napisał(a)

    > Ok, ale ja sie pytałem o PIt.

    Ale to się wpisuje *do KPiR* a nie "luzem"!
    Równie dobrz możesz pytać do której pozycji PIT wpisuje się
    przychody z faktur.

    > W takim układzie rozumiem ze standardowo do przychodu?

    Nie, bo "standardowe przychody" są w kol. 7 a nie 8!

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-04-24 15:23:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@s...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Ale to się wpisuje *do KPiR* a nie "luzem"!
    > Równie dobrz możesz pytać do której pozycji PIT wpisuje się
    > przychody z faktur.

    :)
    Przyznaje bez bicia, ze dotychczas rozliczałem sie ryczaltem i odsetki ze
    wzgledu na liczenie struktury liczyłem na koniec roku...
    A teraz pierwszy rok KPiR i pewnie na poczatku roku postanowiłem zrobic
    podobnie.
    Problem okazał sie jednak byc niebylym, poniewaz oprocentowanie na moim
    koncie gospodarczym wynosi 0%... :)

    Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,
    a odpowiedzi nie uwzględniają innego niż mój punktu widzenia.