  • 1. Data: 2007-04-24 10:00:38
    Temat: pit-37 umowa z przeniesieniem praw autorskich - ktora rubryczka
    Od: JFK <s...@g...com>

    Witam
    Przeszukalem juz pol archiwum. Pomeczlem pania w us i nadal jestesm tak
    samo glupi jak bylem :-(.
    W skrocie: mam umowe o dzielo z przeniesiem praw autorskich. Tworem jest
    program komputerowy, ale to chyba jest malo wazne. Kluczowe sa 50% koszty
    uzyskania przychodu.
    W ktora rubryke pit-37 powinienem wpisac te kwoty?
    Wersje sa dwie albo w 41 czyli "Działalność wykonywana osobiście,o której
    mowa w art.13 ustawy (w tym umowy o dzieło i zlecenia)" albo w 46 czyli
    "Prawa majątkowe (w tym prawa autorskie i inne prawa, o których mowa w
    art.18 ustawy)"
    Skłaniam sie ku tej drugiej wersji ale wole miec pewnosc zanim wtopie.
    To moj pierwszy pit wiec troche panikuje :-).
    Jakub Kasica

  • 2. Data: 2007-04-24 10:31:55
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "JFK" <s...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > osobiście,o której
    > mowa w art.13 ustawy (w tym umowy o dzieło i zlecenia)" albo w

    Ja bym wpisał w 41. Przynajmniej ja tak wpisuję. Ale to jest bez
    praktycznego znaczenia w sensie ewentualnego "wtopienia", więc
    możesz sobie wpisać gdzie wolisz. :-) Organ podatkowy nie taki
    straszny.

    marekz

  • 3. Data: 2007-04-24 12:31:24
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "JFK" <s...@g...com> wrote in message
> [...]
    > Skłaniam sie ku tej drugiej wersji ale wole miec pewnosc zanim wtopie.
    > To moj pierwszy pit wiec troche panikuje :-).

    41.

  • 4. Data: 2007-04-24 13:00:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Apr 2007, witek wrote:

    > "JFK" <s...@g...com> wrote
    [...]
    > 41.

    IMO 46.
    Z tym zastrzeżeniem, że wiadomym jest USy się o to nie czepiają.
    Ale uzasadnienie jest takie, że ów dochód spełnia *jednocześnie*
    dwa kryteria, więc na podstawie zasady "przepis zapisany dalej
    jest bardziej szczegółowy od przepisu zapisanego wcześniej"
    ów dochód z praw majątkowych uzyskany w drodze umowy cywilnoprawnej
    powinien być zaliczany do "dochodu z praw"
    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-04-25 22:34:26
    Od: JFK <s...@g...com>

    Dnia Tue, 24 Apr 2007 15:00:36 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Z tym zastrzeżeniem, że wiadomym jest USy się o to nie czepiają. Ale
    > uzasadnienie jest takie, że ów dochód spełnia *jednocześnie*
    > dwa kryteria
    Ok. Dzieki wszystkim za pomoc
    Wypelnilem, wyslalem i mam nadzieje ze nie bede musial uciekac z kraju
    przed wiezieniem ;-)
    Pozdrawiam
    Jakub JFK Kasica