  • 1. Data: 2004-11-23 08:52:29
    Temat: PIT-38 i dochody uzyskane z giełdy
    Od: GreGo <n...@o...pl>

    Witam,
    Mam ogromną prośbę. Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić na jakiej zasadzie
    oblicza się podatek od dochodów uzyskanych z giełdy?
    Mam zamiar sprzedać papiery akcje, które kilka lat temu kupiłem na
    giełdzie. Niestety kiedyś kupiłem drożej niż teraz sprzedaję, a na
    dodatek dowiedziałem się że będę musiał zapłacić od sprzedaży podatek.
    Co mam zrobić i jak prawidłowo wypełnic pita? Czy koszty zakupu akcji w
    latach poprzednich da się wykazać na formularzu?
    Czy ktoś może mi pomóc?
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2004-11-23 13:44:01
    Temat: Re: PIT-38 i dochody uzyskane z giełdy
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > giełdzie. Niestety kiedyś kupiłem drożej niż teraz sprzedaję, a na
    > dodatek dowiedziałem się że będę musiał zapłacić od sprzedaży podatek.

    a kiedys mi sie obilo o uszy ze zyski z gieldi nie sa opodatkowane,
    To prawda? Czy tylko jakas plotka?

    P.

  • 3. Data: 2004-11-23 14:18:28
    Od: Tomasz Matuszewski <t...@n...artcom.pl>

    GreGo <n...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Co mam zrobić i jak prawidłowo wypełnic pita? Czy koszty zakupu akcji w
    > latach poprzednich da się wykazać na formularzu?
    jak kupiłeś je kilka lat temu to nie musisz się martwić :) nie musisz
    płacić podatku, płaciłbyś, gdyby kupił akcje w tym roku. A poza tym
    podatek płacisz od ZYSKU, więc w tym przypadku i tak byś nie zapłacił.
    --
    Tomasz Matuszewski, thom(at)artcom.pl
    "Kto upomnienie lubi, kocha madrość, kto nagan nie znosi, jest

  • 4. Data: 2004-11-23 14:23:05
    Od: "Pawel Sikorski" <p...@l...plATAKZETO>

    > dodatek dowiedziałem się że będę musiał zapłacić od sprzedaży podatek.
    Raczej nie od sprzedaży, a od dochodu.

  • 5. Data: 2004-11-23 14:52:16
    Od: GreGo <n...@o...pl>

    Użytkownik Pawel Sikorski napisał:

    > Raczej nie od sprzedaży, a od dochodu.

    No dobrze, ale w picie 38 są pola "przychód", "koszt uzyskania przychodu".
    Jesli kupilem akcie w np. 2002 r. a sprzedaje teraz to jak mam to
    rozumiec? Co wpisac w poszczegolne pola skoro pit sie odnosi do 2004 roku?
    Jest tez taka rubryka jak strata z lat ubieglych. Jak to rozumiec skoro
    dopiero od 2004 roku sa opodatkowane dochody z gieldy?
    A co jesli sprzedak akcje i ponownie kupie za ta sama kwote akcje (bo
    np. przenosze sie do innego domu maklerskiego).
    Pozdrawiam,
    Grzegorz