  • 1. Data: 2008-04-19 07:58:15
    Temat: PIT-38 - zmiana formularza i blad ?
    Od: Adam Foton <u...@o...plk>

    Witam!

    W roku 2007 sprzedalem akcje nabyte przed 2004 rokiem. Zysk ze zbycia
    takich akcji jest nieopodatkowany.

    Dom Maklerski przyslal mi PIT-8C za 2007r i przychod wpisal do czesci E,
    w ktorej znajduja sie przychody DO OPODATKOWANIA. Automatycznie pojawil
    sie podatek nalezny. Teoretycznie powinienem bo przepisac do mojego
    zeznania PIT-38.

    W minionym roku rowniez sprzedawalem akcje nabyte przed 2004 rokiem, ale
    PIT-8C za 2006r zawieral specjalna pozycje dotyczaca tego typu akcji.
    Przychod byl wykazywany, ale nie byl obliczany podatek. I to bylo zgodne
    z przepisami.

    Co teraz zrobic ?

    1) pisac do DM o sprostowanie ? przeciez wiedza, kiedy akcje byly nabyte...
    czy tez
    2) mimo wyliczenia podatku w PIT-8C przepisac do mojej deklaracji PIT-38
    kwote 0pln + uzasadnienie ? (US tez dostal kopie PIT-8C)

    pozdrawiam

    AF

  • 2. Data: 2008-04-19 09:02:46
    Temat: Re: PIT-38 - zmiana formularza i blad ?
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > W roku 2007 sprzedalem akcje nabyte przed 2004 rokiem. Zysk ze zbycia
    > takich akcji jest nieopodatkowany.

    Od powyższej zasady są liczne wyjątki jak przychód z akcji nabytych:
    - poza publiczną ofertą
    - poza giełdą papierów wartościowych
    - poza regulowanym pozagiełdowym _wtórnym_ obrotem publicznym
    W powyższych przypadkach zwolnienie nie obowiązuje.

  • 3. Data: 2008-04-19 15:56:42
    Od: Adam Foton <u...@o...plk>

    K.K. pisze:

> [...]
    > - poza regulowanym pozagiełdowym _wtórnym_ obrotem publicznym
    > W powyższych przypadkach zwolnienie nie obowiązuje.

    Zgadza sie, posluzylem sie skrotem - chodzi o zwykle akcje nabyte w
    ofercie publicznej.

    Otwarta pozostaje sprawa formularza PIT-8C za rok 2007. Brakuje w nim
    miejsca na przychod ze sprzedazy tego typu akcji. W zeznaniu za rok 2006
    byla odpowiednia sekcja ("akcje nabyte przed 1 stycznie 2004 zgodnie z
    ustawa ...").

    AF