  • 1. Data: 2008-04-18 09:41:48
    Temat: samodzielna dg a fundusz pracy
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    pytanie: czy osoba majaca wlasna dg, nie majaca pracownikow musi
    placic na fundusz pracy w zus?

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 2. Data: 2008-04-18 12:49:17
    Temat: Re: samodzielna dg a fundusz pracy
    Od: "Andrew" <anbereda@poczta.(onet).pl>

    Użytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisał
    w wiadomości news:15rg04tcks8e2hseahrmctmaj7a7eq19eq@4ax.com...
    > pytanie: czy osoba majaca wlasna dg, nie majaca pracownikow musi
    > placic na fundusz pracy w zus?

    Tak, jeśli opłaca "normalne" składki. Od obniżonych, dla nowych firm nie
    trzeba. (Chyba ze ma sie jakies inne dochody od których płacie się skladki
    na ubezpieczenie społeczne, a łączna podstawa (np etatu+działalności) jest
    wyższa od najniższego krajowego wynagrodzenia.

  • 3. Data: 2008-04-21 09:23:14
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Uzytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisal
    w wiadomosci news:15rg04tcks8e2hseahrmctmaj7a7eq19eq@4ax.com...
    > pytanie: czy osoba majaca wlasna dg, nie majaca pracownikow musi
    > placic na fundusz pracy w zus?

    Nie majac pracownikow nie placisz za to na FGSP.
    Skladke na FP placic musisz (o ile podstawa jest wyzsza niz minimalne
    wynagrodzenie) - dzieki czemu masz prawo do zasilku dla bezrobotnych po
    ewentualnym zamknieciu DG.
    Osoby nie oplacajace FP - czyli np ci, ktorzy oplacaja skladki "ulgowe" nie
    maja prawa do zasilku

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2008-04-22 06:32:46
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 21 Apr 2008 11:23:14 +0200, SDD napisał(a):

> [...]
    > ewentualnym zamknieciu DG.
    > Osoby nie oplacajace FP - czyli np ci, ktorzy oplacaja skladki "ulgowe" nie

    Ściślej: nie po zamknięciu DG a po ogłoszeniu upadłości.

  • 5. Data: 2008-04-23 16:18:36
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Ściślej: nie po zamknięciu DG a po ogłoszeniu upadłości.

    To OF DG musi oglaszac upadlosc, by dostac kuroniowke?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2008-04-23 16:27:20
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    SDD pisze:
    > Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał w wiadomości

    O, wczoraj zmienili ustawę??

    Bo ja mam jeszcze taką wersję:

    Ustawą o o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy:

    Art. 71. 1. Prawo do zasiłku przysługuje bezrobotnemu za każdy dzień
    kalendarzowy po upływie 7 dni od dnia zarejestrowania się we właściwym
    powiatowym urzędzie pracy, z zastrzeżeniem art. 75, jeżeli:
    1) nie ma dla niego propozycji odpowiedniej pracy, propozycji stażu,
    przygotowania zawodowego w miejscu pracy, prac interwencyjnych lub robót
    publicznych oraz
    2) w okresie 18 miesięcy poprzedzających dzień zarejestrowania, łącznie
    przez okres co najmniej 365 dni:
    [...]
    d) opłacał składki na ubezpieczenia społeczne z tytułu prowadzenia
    pozarolniczej działalności lub współpracy, przy czym podstawę wymiaru
    składek na ubezpieczenia społeczne i Fundusz Pracy stanowiła kwota
    wynosząca co najmniej minimalne wynagrodzenie za pracę,

    Kurza stopa, ale sie te przepisy zmieniają, oka nie można zmrużyć.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 7. Data: 2008-04-24 06:11:57
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 23 Apr 2008 18:27:20 +0200, Maddy napisał(a):

    > O, wczoraj zmienili ustawę??

    Cóż, muszę odszczekać ;) Oczywiście pomyliłem zasiłek dla bezrobotnych ze
    świadczeniem przedemerytalnym.