  • 1. Data: 2006-05-04 18:15:04
    Temat: PIT 53 - co gdy spóźnie sie z zapłatą zaliczki?
    Od: "Tomek" <t...@u...interia.pl>

    Uzyskałem w lutym i marcu dochody z zagranicy (z Niemiec)
    Dochody powstały w wyniku świadczenia usługi konsultingowej.
    Usługa była zamówiona konkretną umową (w umowie data rozpoczęcia, usługi
    zakończenia i suma wynagrodzenia brutto)
    Zleceniodawca wypisuje w moim imieniu rachunek pod którym się podpisuje i po
    14 tu dniach dostaje zapłatę na konto - w euro przeliczone na złotówki wg
    taryfy banku.
    Przespałem sprawe i nie rozliczyłem zaliczki na poczet podatku pitem 53.
    Co jak rozlicze dochody po terminie?
    Czy wystarczy zapłacić odsetki ustawowe i po sprawie - czy grozi to gorszymi
    sankcjami - karami?
    Nie prowadze DG i jestem zatrudniony w Polsce na umowe o prace. Usługe
    wykonałem jako dodatkowe zajęcie.

  • 2. Data: 2006-05-04 20:35:10
    Temat: Re: PIT 53 - co gdy spóźnie sie z zapłatą zaliczki?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 May 2006, Tomek wrote:

    > Przespałem sprawe i nie rozliczyłem zaliczki na poczet podatku pitem 53.
    > Co jak rozlicze dochody po terminie?

    Uwaga - dywaguję: "czynny żal"?

    > Czy wystarczy zapłacić odsetki ustawowe i po sprawie - czy grozi to gorszymi
    > sankcjami - karami?

    IMVHO czynny żal służy do zabezpieczenia właśnie w takim przypadku: US
    nie ma formalnej informacji o niezapłaceniu, podatnik przyznaje się
    sam...
    Dobrze piszę?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd