  • 1. Data: 2007-05-21 06:08:17
    Temat: PIT-8C a nagroda za udzial w turnieju
    Od: Schpakoo! <n...@s...pl>

    Witam!

    Stowarzyszenie nieprowadzace dzialalnosci gospodarczej, w ktorym dzialam
    wspolorganizowalo w zeszlym roku otwarty turniej brydza sportowego, w
    ktorym mogl wziac udzial kazdy po wniesieniu wpisowego. Turniej byl
    organizowany razem z gminnym organem kultury i sportu. Do nas nalezalo
    naglosnienie spray w mediach oraz zorganizowanie srodkow na nagrody.
    Udalo nam sie pozyskac srodki, ktore w formie darowizny zostaly przekazane
    na konto stowarzyszenia, a nastepnie w calosci wyplacone uczestnikom w
    formie nagrod proporcjonalnie do miejsca, ktore zajeli. Potratkowalismy to
    jako przychod z innych zrodel i sporzadzilismy deklaracje PIT 8C nie
    odprowadzajac podatku.l Urzad skarbowy sie przyczepil, ze powinnismy byc
    platnikiem podatku i go odprowadzic w wysokosci 10 %, zgodnie z zapisami a
    art 41 ust. 4 i art 42 ust. 1. UPDOF.
    Mowiac szczerze to w ogole nie analizowalismy zagadnienia, tylko
    skonsultowalismy sie z innymi podobnymi nam podmiotami i postapilismy
    dokladnie tak jak inni.
    Czy postapilismy, Waszym zdaniem, slusznie? Dziekuje za podpowiedzi.

    --
    Pzdr, Schpakoo!

  • 2. Data: 2007-05-21 06:57:52
    Temat: Re: PIT-8C a nagroda za udzial w turnieju
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Czy postapilismy, Waszym zdaniem, slusznie? Dziekuje za podpowiedzi.

    Urzad Skarbowy ma zawsze racje ... dopoki nie przegra w sadzie.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl

  • 3. Data: 2007-05-21 10:57:08
    Od: Schpakoo! <s...@u...krak.pl>

    Dnia Mon, 21 May 2007 08:57:52 +0200, KrzysiekPP napisal(a):

    > Urzad Skarbowy ma zawsze racje ... dopoki nie przegra w sadzie.

    Taa, ta zasada obowiazuje ponad wszystkie inne. Wiem. Naszym problemem jest
    udowownienie urzedowi, czy jak wyplacilismy nagrode za udzaial w turnieju
    brydza sportowego, to beneficjenci nagrody otrzymali przychod z uprawiania
    sportu, czy nie. Naszym zdaniem byla to po prostu nagroda za ot tai sobie
    konkurs, ale chcieli sie przyczepic to sie przyczepili. Trzeba zwrocic
    uwage na to, ze ludzie, co powygrywali, odprowadzili podatek
    najprawdopodobniej wg skali podatkowej czyli wyzej niz 10%, o ktory bije
    sie urzad.

    --
    Pzdr, Schpakoo!

  • 4. Data: 2007-05-21 13:40:23
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Schpakoo!" <n...@s...pl> wrote in message
> [...]
    > dokladnie tak jak inni.
    > Czy postapilismy, Waszym zdaniem, slusznie? Dziekuje za podpowiedzi.

    US ma racje. Podatek od wygranych wynosi 10%, jest zryczaltowany i nie laczy
    sie go z innymi dochodami.
    Podatek pobiera i odprowadza organizator.
    Kwota zwolniona z podatku to zdaje sie 760 zl, wiec jak wygrane byly
    ponizej, to w ogóle niczego nie trzeba bbylo odprowadzac, jak powyzej, to
    obowiazek zrobienia tego mieliscie wy.