  • 1. Data: 2004-04-26 04:56:12
    Temat: PIT/O i PIT 37 - prośba o pomoc!
    Od: "BM" <s...@T...pl>

    Witam!

    Z faktur które posiadam, do PIT/O mogę wpisać odliczenie na kształcenie oraz
    zakup pomocy. W sumie 19% poniesionych wydatków to 778 zł (poz. 43).

    Tyle, że jest napisane, że wartość z poz. 43 nie może przekroczyć (w pit 37)
    różnicy kwot z poz. 113 i 114. W moim przypadku ta różnica to ok. 550 zł

    Tutaj pytanie: Co mam wpisać do PIT/O?
    Czy mam tak dopasować wartości odliczeń, żeby w PIT/O wyszło także 550 zł?
    (Mimo, ze wg faktur możnaby odliczyć 778 zł)?
    Czy zostawić w PIT/O 778 zł, a w PIT 37 wpisać w poz. 116 maksymalną
    dopuszczalną kwotę, tj. 550 zł?

    Pozdrawiam i dziękuję za pomoc!
    BM

  • 2. Data: 2004-04-26 13:27:30
    Temat: Re: PIT/O i PIT 37 - prośba o pomoc!
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    BM wrote:
> [...]
    > (Mimo, ze wg faktur możnaby odliczyć 778 zł)?
    > Czy zostawić w PIT/O 778 zł, a w PIT 37 wpisać w poz. 116 maksymalną

    W pit-o zostawiasz 778, natomiast do pit-37 przeniesiesz tylko tyle ile
    ci zostalo podatku.
    W sumie nie ma to znaczenia, jak zminisz pit-o, to też wyjdzie na to
    samo. W każdym razie nie musisz.