  • 1. Data: 2006-03-05 13:39:52
    Temat: PIT: dilny limit odlizeń remontowych, odliczenie opłat notarialnych
    Od: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>

    Ze sobą nie miałem nigdy problemów, bo miałem sytuację jak
    najbardzie standardową, ale teraz muszę rozliczyć mamę, a nie mogę
    nigdzie znaleźć podpowiedzi podanych "na tacy", więc spróbuję tutaj.

    W latach 2003-2004 mama nie odliczała (nie miała) żadnych wydatków
    remontowych. W 2005 jest ich sporo. Czy niekorzystanie z jakichkolwiek
    odliczeń (niewykazanie ewentualnych drobnych wydatków w PIT) za lata
    2003-2004 nie pozbawia jej skorzystania z ulgi remontowej za rok 2005,
    jeśli dopiero w tymże roku przekroczyła dolny limit odliczeń?

    Czy opłaty notarialne (sprzedaż lokalu i wypisy z KW; FVAT od
    notariusza) z tytułu wykupu od gminy w 2005 r. zajmowanego mieszkania
    lokatorskiego można odliczyć w ramach ulgi remontowej? Jeśli tak, to
    gdzie (w której suatwie, rozporządzeniu, artykule) znajduje się podstawa
    prawna do tego? Jeśli nie - to czy z jakiegokolwiek innego tytułu można
    je odliczyć?

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl

  • 2. Data: 2006-03-05 14:49:05
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Jarosław Lech" <j...@k...ODSPAMIACZ.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > gdzie (w której suatwie, rozporządzeniu, artykule) znajduje się podstawa
    > prawna do tego? Jeśli nie - to czy z jakiegokolwiek innego tytułu można

    Nie pozbawia.