  • 1. Data: 2006-02-10 13:42:39
    Temat: PIT - do kiedy pracodawca musi wysłać?
    Od: Alojzy Kluska <a...@o...pl>

    Dzień dobry.

    Czy jest jakiś ustawowy termin, do którego pracodawca ma obowiązek
    wysłać PIT za 2005 rok? W zeszłym roku pracowałem kilka miesięcy
    w firmie, w której panował (i chyba panuje) straszny bałagan itd. Aby
    otrzymać wypłatę trzeba bylo wielokrotnie upominac się właściciela o to.
    Z tego względu znalazłem nową pracę.

    Obecnie mam problem polegający na tym, że nie otrzymałem świadectwa
    pracy, tzw. jarmuł oraz pitu do rozliczenia się z US.

    Posiadam umowę o pracę z tamtą firmą oraz rozwiązanie tejże umowy na
    mocy porozumienia stron.

    Kilka dni temu wyslałem maila ponaglajacego, lecz nie mam odpowiedzi. Co
    można zrobić w takiej sytuacji skoro nie posiadam pita od tego
    pracodawcy za 4 miesiące pracy u niego?

    --
    Pozdrawiam,
    Alojzy Kluska

  • 2. Data: 2006-02-10 14:19:53
    Temat: Re: PIT - do kiedy pracodawca musi wysłać?
    Od: "pit." <petero2@o2_SPAM_.pl>

    Użytkownik "Alojzy Kluska" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Kilka dni temu wyslałem maila ponaglajacego, lecz nie mam odpowiedzi. Co
    > można zrobić w takiej sytuacji skoro nie posiadam pita od tego

    pracodawca ma czas na przekazanie / wysylke PIT 11/8B do konca lutego.

    pzdr
    piotrek

  • 3. Data: 2006-02-10 14:30:43
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

> [...]
    >
    > Kilka dni temu wyslałem maila ponaglajacego, lecz nie mam odpowiedzi. Co
    > można zrobić w takiej sytuacji skoro nie posiadam pita od tego

    W przypadku, gdy w trakcie roku podatkowego ustał obowiązek poboru zaliczki
    / pracownik odszedł z firmy/ do dnia 15 miesiąca następującego po miesiącu,
    w którym pobrana została ostatnia zaliczka. Art. 39 ust.1.
    Ta informacja jest na każdym druku NIP-11/8B.

  • 4. Data: 2006-02-10 15:54:19
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Alojzy Kluska wrote:
> [...]
    >
    > Kilka dni temu wyslałem maila ponaglajacego, lecz nie mam odpowiedzi. Co
    > można zrobić w takiej sytuacji skoro nie posiadam pita od tego

    Powinien wysłać w następnym miesiącu po ustaniu umowy.
    Ale większość firm to ignoruje i wysyła wszystkim hurtowo do konca lutego.
    Więc daj im jeszcze trochę czasu.
    Na początku marca możesz zgłosić to do ich US.
    Co do świadectwa pracy to już możesz się przespacerować do PIP.

    Jeśli PIT nie dostaniesz, oszacuj na podstawie twoich zarobków co
    ewentualnie na tym pit mogłoby być i tak się rozlicz w zeznaniu,
    dołączając pismo, że oszacowałeś dochody i zrobisz korektę kiedy
    otrzymasz pit z właściwymi danymi.

  • 5. Data: 2006-02-11 14:57:14
    Od: "Andżelika Tokarska" <a...@c...pl>

    co do świadectwa pracy...w dniu, w którym nastąpiło rozwiązanie umowy o
    pracę, najpóźniej w terminie 7 dni od daty widniejącej na rozwiązaniu
    umowy...
    pzdr

  • 6. Data: 2006-02-13 08:42:29
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > Ta informacja jest na każdym druku NIP-11/8B.

    Chyba _PIT_-11/8B ;-)