    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: PIT - do kiedy pracodawca musi wysłać?
    Date: Fri, 10 Feb 2006 09:54:19 -0600

    Alojzy Kluska wrote:
    > Dzień dobry.
    >
    > Czy jest jakiś ustawowy termin, do którego pracodawca ma obowiązek
    > wysłać PIT za 2005 rok? W zeszłym roku pracowałem kilka miesięcy
    > w firmie, w której panował (i chyba panuje) straszny bałagan itd. Aby
    > otrzymać wypłatę trzeba bylo wielokrotnie upominac się właściciela o to.
    > Z tego względu znalazłem nową pracę.
    >
    > Obecnie mam problem polegający na tym, że nie otrzymałem świadectwa
    > pracy, tzw. jarmuł oraz pitu do rozliczenia się z US.
    >
    > Posiadam umowę o pracę z tamtą firmą oraz rozwiązanie tejże umowy na
    > mocy porozumienia stron.

> [...]

    Powinien wysłać w następnym miesiącu po ustaniu umowy.
    Ale większość firm to ignoruje i wysyła wszystkim hurtowo do konca lutego.
    Więc daj im jeszcze trochę czasu.
    Na początku marca możesz zgłosić to do ich US.
    Co do świadectwa pracy to już możesz się przespacerować do PIP.

    Jeśli PIT nie dostaniesz, oszacuj na podstawie twoich zarobków co
    ewentualnie na tym pit mogłoby być i tak się rozlicz w zeznaniu,
    dołączając pismo, że oszacowałeś dochody i zrobisz korektę kiedy
    otrzymasz pit z właściwymi danymi.