  • 1. Data: 2010-02-22 21:51:55
    Temat: PIT, odliczenie internetu, zamieszkanie inne niż zameldowanie
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Przeprowadziłem się "miasto obok", połowę faktur za internet mam z miejsca
    zameldowania, potem już zamieszkania. Mam tu umowę najmu itd. ale meldunku
    nie, bo - jak dotąd - do niczego nie był mi potrzebny ;]

    Czy mogę w związku z powyższym odliczyć faktury za usługę internetu także z
    obecnego miejsca zamieszkania?

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 2. Data: 2010-02-22 22:00:25
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-02-22, Kapsel <k...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > nie, bo - jak dotąd - do niczego nie był mi potrzebny ;]
    >
    > Czy mogę w związku z powyższym odliczyć faktury za usługę internetu także z

    'Także' - nie. Możesz odliczyć tylko z jednego miejsca.
    A zgłosiłeś fakt zmiany miejsca zamieszkania na formularzu NIP-3?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2010-02-22 23:16:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kapsel wrote:
> [...]
    > nie, bo - jak dotąd - do niczego nie był mi potrzebny ;]
    >
    > Czy mogę w związku z powyższym odliczyć faktury za usługę internetu także z

    mozesz odliczyc z miejsca gdzie mieszkasz i tylko z miejsca gdzie mieszkasz.

    jak odliczysz z miejsca zameldowania,a US ci udowodni, ze tam nie
    mieszkales to sie dowala i ci ulge cofną i dowala ci 100 zl za
    niezlozenie NIP-3 w miejscu faktycznego zamieszkania.

    Jak odliczysz z miejsca zamieszkania,
    to raz dowala sie, że wg NIP-3 tam nie mieszkasz, a jak juz udowodnisz,
    ze mieszkasz to dowala sie tysiacem zlotych, ze nie zlozyles NIP-3 w
    terminie 30 dni od zamieszkania. Meldowac sie nie musisz. NIP-3 bylo zlozyc.

    W kazdym razie gdzie sie nie obrocisz to i tak cie kopną w zadek.

  • 4. Data: 2010-02-22 23:21:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > jak odliczysz z miejsca zameldowania,a US ci udowodni, ze tam nie
    > mieszkales to sie dowala i ci ulge cofną i dowala ci 100 zl za

    Tego (że udowodnią że się nie mieszka tam gdzie się jest
    zameldowanym, i że w ogóle wpadną na ten pomysł) raczej bym się nie
    obawiał, no chyba że ktoś jest w trakcie rozwodu i żona może słać donosy
    na prawo i lewo.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2010-02-22 23:23:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > terminie 30 dni od zamieszkania. Meldowac sie nie musisz. NIP-3 bylo
    > zlozyc.

    A to przypadkiem nie jest wykroczenie z serii "nie do ukarania", bo
    przedawnia się po roku od popełnienia?

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2010-02-22 23:32:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Tego (że udowodnią że się nie mieszka tam gdzie się jest zameldowanym,
    > i że w ogóle wpadną na ten pomysł) raczej bym się nie obawiał, no chyba
    > że ktoś jest w trakcie rozwodu i żona może słać donosy na prawo i lewo.

    nie boj sie
    spoko, oni maja juz to przetrenowane.
    pierwszy pytanie w czasie kontroli bedzie o faktyczne miejsce
    zamieszkania. Szczególnie jeśli pit-11 spływa z innego miasta.
    Potem wystarczy wspomniec, ze cos nie bardzo sie wierzy w oswiadczenie
    podatnika, ze mieszka tam gdzie twierdzi i przedstawic szeroką wizję co
    będzie jak rozpocznie sie kontrola skarbowa, ile wynoszą kary itp itd.
    A potem jeszcze raz zadac pytanie, czy podatnik jest pewien, ze mieszka
    tam gdzie twierdzi.

  • 7. Data: 2010-02-22 23:33:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > A to przypadkiem nie jest wykroczenie z serii "nie do ukarania", bo
    > przedawnia się po roku od popełnienia?

    A nie wiem, nie sprawdzalem.
    przekonam sie niedlugo, bo mam zalegly do zlozenia. to dam znac.

  • 8. Data: 2010-02-22 23:43:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > A nie wiem, nie sprawdzalem.
    > przekonam sie niedlugo, bo mam zalegly do zlozenia. to dam znac.

    Małżonka parę lat temu przenosiła się z jednego US do drugiego z
    przynajmniej dwuletnim opóźnieniem (udokumentowanym zmianą dowodu
    osobistego) i żadnych nieprzyjemności do dziś nie ma.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2010-02-22 23:43:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > nie boj sie
    > spoko, oni maja juz to przetrenowane.

    Ale faktycznie mają przetrenowane, czy tak sobie teoretyzujesz?
    Nieszczęśników, na których specjalnie szukano haka pomińmy.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2010-02-22 23:45:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Małżonka parę lat temu przenosiła się z jednego US do drugiego z
    > przynajmniej dwuletnim opóźnieniem (udokumentowanym zmianą dowodu
    > osobistego) i żadnych nieprzyjemności do dziś nie ma.

    bo zwykle nie ma. ale jak chca to moga.