  • 1. Data: 2005-04-26 22:21:15
    Temat: PIT37 ztrata PIT 38 zysk?
    Od: "qaz" <a...@p...onet.pl>

    Witam,
    bardzo prosze o informacje, bo juz sie zagmatwalem.
    Czy gdy PIT37 wykazuje zwrot podatku a PIT38 zaplate podatku to do US
    wylicza sie podatek per saldo czy tez sklada sie PIT 37 i czeka sie na zwrot
    z US oraz sklada sie PIT38 i placi sie podatek?
    Prosze o odpowiedz

  • 2. Data: 2005-04-27 08:55:04
    Temat: Re: PIT37 ztrata PIT 38 zysk?
    Od: "maza" <z...@m...pl>

    Użytkownik "qaz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zwrot
    > z US oraz sklada sie PIT38 i placi sie podatek?

    Jeżeli PIT-37 wykazuje zwrot podatku natomiast trzeba zapłacić podatek z
    tytułu
    PIT-38 - to w takim przypadku można wraz z zeznaniem złożyć pismo z prośbą o
    przerachowanie nadpłaty z PIT-37 na PIT-38. Wówczas płaci się jedynie
    różnicę.
    Proszę jedynie pamiętać aby obydwa dokumenty (zeznanie oraz pismo) składać
    wraz z kopią,
    która powinna być postemplowana przez U.S.

    Ziemowit Gawecki
    Doradca Podatkowy
    http://www.maza.pl - Orzecznictwa, Interpretacje, Wskaźniki, Akty Prawne

  • 3. Data: 2005-04-27 09:30:13
    Od: "qaz" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "maza" <z...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wraz z kopią,
    > która powinna być postemplowana przez U.S.

    Panie Ziemowicie dziekuje za pomoc.

  • 4. Data: 2005-04-27 18:43:40
    Od: "GuGu" <g...@p...com>

    Witam - jeszcze jedno pytanie w tym temacie
    W 2004r. mialem 10% dochodu zwolnionego czyli nie wykorzystalem go w 90%
    natomiast z pit38 wychodzi mi podatek do zapłaty - nie można tego jakoś
    zrekompensować?? - czuje sie oszukany - gdybym dołączył dochód z akcji to
    zmieściłbym się w dochodzie zwolnionym a tak to musze płacić - bez sensu nie
    moge wykorzystać tego co rząd dał wszystkim obywatelom czyli kwoty dochodu
    która nie jest opodatkowana - chyba ze zostalem wprowadzony w błąd ??
    Czy tak już musi być czy można coś z tym zrobić ??

    pozdrawiam
    gugu

  • 5. Data: 2005-04-27 20:33:26
    Od: "Marcin" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > różnicę.
    > Proszę jedynie pamiętać aby obydwa dokumenty (zeznanie oraz pismo) składać

    O jaka kopie chodzi ?

    Pzdr,
    Marcin