  • 1. Data: 2005-04-26 20:27:10
    Temat: PIT zmarłego
    Od: "inka" <inka21@'WYTNIJ_TO_BO_JEST_TO_TUTAJ_NIEPOTRZEBNEpoczta.onet.pl>

    Witam!

    Mam watpliwosci co do informacji ZUSu, ktory stwierdzil, ze niezaleznie
    od innych dochodow poza emerytura, wobec osoby zmarlej (w styczniu 2005)
    wygasa obowiazek podatkowy i dlatego oni nie przyslali PIT 40A.
    Rozumiem, ze podatek dotyczacy emerytury i tak sie "zeruje", zmarly mial
    poza tym dochody z najmu, od ktorych nie byly odprowadzane zaliczki na
    podatek. Czy za te dochody tez nie trzeba rozliczyc zmarlego? Nie chce
    pozniej (jako spadkobierca) byc obciazona kara za niezlozenie PITa.

    Pozdrawiam,
    Inka

  • 2. Data: 2005-04-27 00:02:50
    Temat: Re: PIT zmarłego
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    inka wrote:
> [...]
    > podatek. Czy za te dochody tez nie trzeba rozliczyc zmarlego? Nie chce
    > pozniej (jako spadkobierca) byc obciazona kara za niezlozenie PITa.

    ZUS coś kręci.
    Ma przysłać PIT-40A i już.

  • 3. Data: 2005-05-02 22:08:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Apr 2005, inka wrote:

    >+ poza tym dochody z najmu, od ktorych nie byly odprowadzane zaliczki na
    >+ podatek. Czy za te dochody tez nie trzeba rozliczyc zmarlego? Nie chce
    >+ pozniej (jako spadkobierca) byc obciazona kara za niezlozenie PITa.

    +++ Ordynacja +++
    Art. 98. § 1. Do odpowiedzialności spadkobierców za zobowiązania podatkowe
    spadkodawcy stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego o przyjęciu i
    odrzuceniu spadku oraz o odpowiedzialności za długi spadkowe.
    Art. 100. § 1. Organy podatkowe właściwe ze względu na ostatnie miejsce
    zamieszkania spadkodawcy orzekają w odrębnych decyzjach o zakresie
    odpowiedzialności poszczególnych spadkobierców.

    § 2. W decyzji organ podatkowy określa wysokość zobowiązań spadkodawcy,
    o których mowa w art. 98 § 1 i 2.
    Art. 104. § 1. Jeżeli spadkodawca był podatnikiem podatku dochodowego od
    osób fizycznych, organ podatkowy informuje spadkobierców, na podstawie
    posiadanych danych, o wysokości dochodu lub przychodu spadkodawcy oraz o
    wysokości wpłaconych zaliczek na podatek lub podatku, podając równocześnie
    przypadającą do zapłacenia kwotę podatku lub kwotę nadpłaty.
    ----

    Wychodzi na to że rozliczenia dokonuje *US* a nie spadkobiercy :)
    Przeczytaj całość "okolic setnego artukułu" Ordynacji...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-05-03 00:15:10
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    > Wychodzi na to że rozliczenia dokonuje *US* a nie spadkobiercy :)
    > Przeczytaj całość "okolic setnego artukułu" Ordynacji...

    nie będę zajmował stanowiska (za późno jest, jestem zmęczony)
    ale podpowiem: masz 6 mc na odrzucenie lub przyjęcie spadku
    także w drodze "z dobrodziejstwem inwentarza" czyli odpowiadasz
    za długi tylko do wysokości spadku...

    znajdż dobrego i taniego, hi! adwokata...

    pozdr. Darek SP2BZW

  • 5. Data: 2005-05-03 10:12:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 May 2005, Dariusz Stefan wrote:

> [...]
    [...]
    > + ale podpowiem: masz 6 mc na odrzucenie lub przyjęcie spadku

    Ja mam ??? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-05-03 22:26:48
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@g...pl>

    > Ja mam ??? :)

    nie czepiaj się... niejednoznacznych postów...
    lepiej napisz gdzie możemy wypić piwo ???

    pozdr. Darek S2BZW@

  • 7. Data: 2005-05-06 02:27:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 May 2005, Dariusz Stefan wrote:

    > + nie czepiaj się... niejednoznacznych postów...

    No dobra, dobra :) Zakładałem że się nie obrazisz ;)

    > + lepiej napisz gdzie możemy wypić piwo ???

    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)