  • 1. Data: 2004-02-07 10:07:28
    Temat: PIT8b/2003
    Od: Leszek<k...@w...pl>

    Poprostu wpłacam zryczałtowany podatek od umowy o dzieło i infinito,
    czy muszę wysyłac PIT do US i delikwenta ? Wartosć dzieła to ok 450
    zł.
    Help
    Leszek

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-02-07 10:48:32
    Temat: Re: PIT8b/2003
    Od: "Atomek" <l...@p...WYTNIJ.onet.pl>

    Użytkownik "Leszek" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Poprostu wpłacam zryczałtowany podatek od umowy o dzieło i infinito,
    > czy muszę wysyłac PIT do US i delikwenta ? Wartosć dzieła to ok 450
    > zł.
    =================
    zryczałtowany byl dla umow o kwocie nie wiekszej jak 146 zł (PIT-8a)
    od umów o dzieło na kwotę wyższą, podatek nie jest zryczałtowany. Zaliczkę w
    ysokości 20% dochodu wykazujemy na PIT-4 za miesiąc w którym ją potrącono a
    roczny PIT-8B albo do 15 -go następnego miesiąca gdy wypłaty ustały w ciągu
    roku lub do 31 stycznia roku następnego. Wszystko pisza na samej deklaracji

    Atomek

  • 3. Data: 2004-02-09 00:20:46
    Od: "Norbert Neubauer" <n...@z...net.pl>

    "Atomek" <l...@p...WYTNIJ.onet.pl> wrote in message

> [...]
    ciągu
    > roku lub do 31 stycznia roku następnego. Wszystko pisza na samej

    Czesc,

    jeszcze jedno pytanko,
    czy to samo tyczy sie umowy o dzielo?
    czy jesli dzielo zostalo wykonane w grudniu 2003, to rowniez niezbedny jest
    (byl) pit-4
    wyslalem (jako pracodawca) tylko pit 8b, jesli to byl blad to jak te kwestie
    odkrecic

    Dzieki, pozdrawiam
    Norbert

  • 4. Data: 2004-02-09 07:38:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Feb 2004, Norbert Neubauer wrote:

> [...]
    >+ > zryczałtowany byl dla umow o kwocie nie wiekszej jak 146 zł (PIT-8a)
    >+ > od umów o dzieło na kwotę wyższą, podatek nie jest zryczałtowany.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^

    A myślałem że Atomek napisał :)

    >+ czy jesli dzielo zostalo wykonane w grudniu 2003,

    Nieważne kiedy WYKONANE. Ważne kiedy ZAPŁACONE !

    >+ to rowniez niezbedny jest (byl) pit-4

    Od zmiany przepisów - AFAIK tak. Do *swojego* US (w odróżnieniu
    od PIT8b/PIT11 który idzie do US wykonawcy/pracownika)

    >+ wyslalem (jako pracodawca) tylko pit 8b,

    Zaraz. Coś mieszasz.
    Jeśli wykazałeś dochód z um. o dzieło *jako pracodawca*, czyli
    *swojemu pracownikowi* - to ujmujesz o ile wiem *łącznie* z dochodami
    o pracę na PIT-11 !! Możesz objaśnić coś zakombinował ?

    >+ jesli to byl blad to jak te kwestie odkrecic

    Nie wiem :(
    Na początek: a co za symbol wpłaty zapodałeś na przelewie zaliczki
    pochodzącej z owej um. o dzieło ? Bo ja to właśnie wpisywałem
    PIT-4...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)