  • 1. Data: 2002-01-07 22:05:01
    Temat: PITanko o koszty
    Od: g...@i...com (Piotr Gralak)

    Jesli zmienialem prace, i kilka dni w danym miesiacu pracowalem w
    jednej, a reszte dni (bez przerwy miedzy umowami) w drugiej firmie,
    to jak liczyc koszty uzyskania przychodu???
    Czy w obu firmach policza mi po 92,56 czy tez proporcjonalnie, w ten
    sposob, ze suma da 92,56?

    Chcialbym sie rozliczyc zanim przyjdzie PIT, a na paskach niestety o
    kosztach ani slowa :-(

    PGR

  • 2. Data: 2002-01-07 22:18:09
    Temat: Re: PITanko o koszty
    Od: g...@i...com (Piotr Gralak)

    On Mon, 07 Jan 2002 22:05:01 GMT, g...@i...com (Piotr Gralak) wrote:

> [...]
    >sposob, ze suma da 92,56?
    >
    >Chcialbym sie rozliczyc zanim przyjdzie PIT, a na paskach niestety o

    Hmm...
    jednak cos wywnioskowalem z paskow
    podstawa podatkowa = brutto - moj zus - koszty
    na obu paskach sa pelne koszty (92,56)
    czyli roczny limit wyszedlby mi wiecej niz 1110,72 (92,56*12).
    Czy mozna miec wieksze koszty niz limit roczny???

    A jak nie to czy trzeba korygowac PITy pracodawcow?
    A jesli nie pracowalem przez caly rok i mam mniejsza sume wszystkich
    kosztow niz limit to nie musze odejmowac?

    Jesli ktos wie jak to rozgryzc, bardzo prosze o pomoc.

    PGR

  • 3. Data: 2002-01-07 22:25:28
    Od: g...@i...com (Piotr Gralak)

    On Mon, 07 Jan 2002 22:18:09 GMT, g...@i...com (Piotr Gralak) wrote:

    >Jesli ktos wie jak to rozgryzc, bardzo prosze o pomoc.

    Znalazlem jeszcze to:

    "Roczne zryczałtowane koszty uzyskania przychodów z tytułu stosunku
    służbowego, stosunku pracy, spółdzielczego stosunku pracy oraz pracy
    nakładczej, nie mogą przekroczyć:
    ˇ w przypadku uzyskiwania przychodów z jednego stosunku pracy
    (stosunków pokrewnych) - 1.110 zł 72 gr (92 zł 56 gr miesięcznie),
    ˇ w przypadku uzyskiwania przychodów z więcej niż jednego stosunku
    pracy (stosunków pokrewnych) - 1.666 zł 08 gr,"

    Czyli jak pracowalem w 2 firmach - jedna po drugiej - to mialem w roku
    2 stosunki? :-) (pracy oczywiscie)
    Czy tez chodzi tu o prace rownoczesnie, na 2 etatach?

    No dobra, juz wiecej nic nie pisze, tylko czekam na wasze odpowiedzi.

    PGR

  • 4. Data: 2002-01-08 09:51:04
    Od: "Katarzyna Mikołajczyk" <K...@c...pl>

    Użytkownik "Piotr Gralak" <g...@i...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > 2 stosunki? :-) (pracy oczywiscie)
    > Czy tez chodzi tu o prace rownoczesnie, na 2 etatach?

    witaj
    Dokładnie: 2 stosunki pracy i sumujesz koszty z otrzymanych od pracodawców
    pit-ów 11. Nie mogą one przekroczyć kwoty 1.666,08 zł.
    Jeżeli nie pracowałeś całego roku to koszty mogą być mniejsze niż 1.110,72
    zł. Powinny się zgadzać z pit-em od pracodawcy.
    pzdr
    Kasia