  • 1. Data: 2005-05-10 15:29:07
    Temat: PITy wyslane po terminie
    Od: "Marcin Hładyszowski" <fou_de_trams@SKASUJ TOwp.pl>

    Witam!!

    Nie wiem czy to wlasciwa grupa, ale pytam, bo to dosc dla mnie wazne.

    Mianowicie chodzi o to, ze moj ojciec wyjechal sobie na poczatku kwietnia za
    granice i prosil mnie o wyslanie PITow do bydgoskiego urzedu skarbowego.
    Niestety wyslalem je dopiero 04.05.2005. Ojciec wraca do Polski 18.05. Czy
    to, ze byl poza granica moze byc podstawa do jakichs usprawiedliwien?? Jak
    wyglada sprawa kar za takie spoznienie?? Przyznaje, ze nie znam sie na
    podatkach kompletnie (jestem niepelnoletni), a chcialbym to jakos zalatwic,
    zeby ojciec mnie nie zamordowal :|

    Bylbym wdzieczny za jakas odpowiedz i porady.

    Pzdr., Marcin Hładyszowski

  • 2. Data: 2005-05-10 15:34:55
    Temat: Re: PITy wyslane po terminie
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Marcin Hładyszowski wrote:
> [...]
    > zeby ojciec mnie nie zamordowal :|
    >
    > Bylbym wdzieczny za jakas odpowiedz i porady.

    A ja zapytam o coś innego.
    Kto sie na tym pit podpisał ?
    Raczej cię zamorduje, ale lepiej, zeby bylo żeby się dowiedział od
    ciebie niż od US.

  • 3. Data: 2005-05-10 15:47:35
    Od: "Marcin Hładyszowski" <fou_de_trams@SKASUJ TOwp.pl>

    > A ja zapytam o coś innego.
    > Kto sie na tym pit podpisał ?

    No on, bo dal mi go w dniu wyjazdu.

    > Raczej cię zamorduje, ale lepiej, zeby bylo żeby się dowiedział od ciebie
    > niż od US.

    No dowie sie, ale wolalbym wiedziec, na czym stoje i jakich kar mozna sie
    spodziewac :/ Bede wiedzial, czy to bedzie smierc szybka, czy nie pozwoli mi
    na taka ;)

  • 4. Data: 2005-05-10 15:55:54
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Marcin Hładyszowski wrote:

    > No dowie sie, ale wolalbym wiedziec, na czym stoje i jakich kar mozna sie
    > spodziewac :/ Bede wiedzial, czy to bedzie smierc szybka, czy nie pozwoli mi
    > na taka ;)

    Oh, nie chce mi się teraz szukać, jak ktoś wie to niech mnie poprawi,
    ale coś mi chodzi po głowie, że niewysłanie pita w terminie to zdaje się
    do 3000 zł.

  • 5. Data: 2005-05-10 17:22:35
    Od: "Marcin Hładyszowski" <fou_de_trams@SKASUJ TOwp.pl>

    > Oh, nie chce mi się teraz szukać, jak ktoś wie to niech mnie poprawi, ale
    > coś mi chodzi po głowie, że niewysłanie pita w terminie to zdaje się do
    > 3000 zł.

    "do" oznacza skrajny przypadek... Slyszalem ze to moze byc rownie dobrze
    kilkadziesiat zlotych. Tylko za nic w swiecie nie wiem od czego ta kwota
    zalezy :/ A to dosc kluczowe w moim wypadku... brrr

  • 6. Data: 2005-05-10 17:27:16
    Od: ":-\(..." <...@m...il>

    Użytkownik "Marcin Hładyszowski" <fou_de_trams@SKASUJ TOwp.pl> napisał w
    wiadomości news:d5qqjl$f9l$1@news.onet.pl...
    > "do" oznacza skrajny przypadek... Slyszalem ze to moze byc rownie dobrze
    > kilkadziesiat zlotych. Tylko za nic w swiecie nie wiem od czego ta kwota
    > zalezy :/ A to dosc kluczowe w moim wypadku... brrr

    Od "widzimisię" urzędnika. Tylko i wyłącznie.

  • 7. Data: 2005-05-10 20:40:12
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik ":-(..." <...@m...il> napisał w wiadomości

    > Od "widzimisię" urzędnika. Tylko i wyłącznie.

    No i tez byc moze od tresci PIT-a. Kluczowe znaczenie moze miec rubryka z
    wysokoscia dochodu do opodatkowana a takze wysokosc ewentualnego zwrotu :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2005-05-11 09:07:03
    Od: Tomasz <i...@a...pl>

    Marcin Hładyszowski napisał(a):

    > "do" oznacza skrajny przypadek... Slyszalem ze to moze byc rownie dobrze
    > kilkadziesiat zlotych. Tylko za nic w swiecie nie wiem od czego ta kwota
    > zalezy :/ A to dosc kluczowe w moim wypadku... brrr

    Kiedys tez mialem problem z US lecz jak zobaczyli moje dochody w
    komputerze, to nawet nie mysleli o jakiejkolwiek karze. Skonczylo sie na
    pouczeniu.
    To glownie zalezy od dochodu danej osoby. US jak moze od kogos wyciagnac
    jakas kase to i tak wyciagnie.
    Im wiecej ktos zarabia to tym czestsze, dokladniejsze moga byc kontrole.

    Pozdrawiam
    Tomasz

  • 9. Data: 2005-05-11 17:36:52
    Od: "Marcin Hładyszowski" <fou_de_trams@SKASUJ TOwp.pl>

    Nikt nie odpowiedzial na pytanie, czy jest jakikolwiek sens wysylania
    usprawiedliwienia, ze od ... do ... byl moj ojciec za granica. To nic nie
    da?

  • 10. Data: 2005-05-11 17:55:40
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Marcin Hładyszowski wrote:
    > Nikt nie odpowiedzial na pytanie, czy jest jakikolwiek sens wysylania
    > usprawiedliwienia, ze od ... do ... byl moj ojciec za granica. To nic nie
    > da?

    że ojciec był za granicą a ty zawaliłeś?
    Nie ma sensu, bo to był jego obowiązek zadbać, aby pit znalazł się na
    czas w US.
    Raczej to niech on już napisze, że był za granicą, z zagranicy wysłał
    list z pitem tobie z poleceniem wysłania dalej (poleconym wysłałeś
    chociaż?, masz potwierdzenie nadania? to trzymaj), a ty miałeś go wysłać
    dalej, ale list z zagranicy z niewiadomych przyczyn szedł bardzo długo i
    stąd to opóźnienie.
    Takie tłumaczenie może być wiarygodne. Może w US się zlitują, albo
    przynajmniej obetną z jedno zero.