  • 1. Data: 2005-05-10 16:08:58
    Temat: big problem
    Od: "Wiesiek" <j...@n...pl>

    Jestem pelnomocnikiem pewnej firmy.
    Przyznaje sie mialem mase papierow i nieszczesliwie puscilem deklaracje VAT
    7 z wykazana olbrzymia kwota do zapłaty. Potem zrobilem korekte gdzie VAT
    wykazany jest do przeniesienia. Niestety Pani w US stwierdziala ze musze
    wplacic cala kwote a potem wnosic o stwierdzenie nadplaty. Dodatkowo
    odmowila przyjecia deklaracji uprzedzajac mnie ze jesli ja wysle poczta do
    wezwie mnie do jej anulowania!!??
    Chcialem zaznaczyc ze kwota w deklaracji jest tak duza ze przekracza moje
    przychody najbliższych lat.

    Nie wiem co robic :
    1) Zlozyc korekte i czekac?? (moze powolac sie na wazny inters podatnika??)
    2) Mysle o czyms takim, skladam pismo z antydata ze pelnomocnictwo traci
    moc , przed zlozeniem deklaracji i ze pomylkowo podpislem VAT nie majac
    uprawnien w zwiazku z czym prosze o anulownie deklaracji, rownoczesnie moj
    nieszczesny kolega sklada VAT 7 z wlasny podpisem (nie korekte ale
    deklaracje pierwotna). (ALE TO TO CHYBA ZBYT GRUBYMI NIC MI SZYTE)
    3) Ide do naczelnika i prosze go na kolanach o pomoc?

    No i pytanie ? Czy ktos zna podstawe prawna takiego zachowania US czyli :
    1) odmowa przyjecia korekty
    2) jasny przepis z ktorego wynika za musze zaplacic to co wykazlaem w
    deklaracji pierwotnej
    3) no i czy mamy tu do czynienia z nadplata?? wg. mnie nie poniewaz podatek
    nie zostal zaplacony wiec nie ma potrzeby skladania wniosku o stwierdzenie
    nadplaty

    Bardzo prosze o pomoc.

    pozdr.
    KJ

  • 2. Data: 2005-05-11 07:23:29
    Temat: Re: big problem
    Od: "BAH" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wiesiek" <j...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Jestem pelnomocnikiem pewnej firmy.
    > Nie wiem co robic :

    Moim zdaniem US postepuje bezprawnie.
    Chyba że są inne okoliczności.
    O ile wiem mozliwość złożenia korekty nie
    jest uzalezniona od zapłacenia błędnie wyliczonej kwoty.

    W przypadku zwrotu, też nie zwrócą tylko najpierw sprawdzą. :-)

    Zawsze jest jeszcze "prośba" o wiążącą interpretację podatkową.

    Polecam też telefon do Centrum informacjoi podatkowej MF
    0-63 242 33 55

    BAH

  • 3. Data: 2005-05-11 09:46:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 May 2005, Wiesiek wrote:
    [...]
    >+ No i pytanie ? Czy ktos zna podstawe prawna takiego zachowania US czyli :
    >+ 1) odmowa przyjecia korekty

    Z wszystkich dotychczasowych dyskusji wynikało jednoznacznie że
    urząd (żaden) nie ma prawa "odmówić przyjęcia" pisma (żadnego)
    - w potocznym rozumieniu tego słowa ("nie wezmę z pana ręki i już").

    Wychodziło na to iż urząd *musi* przyjąć - a następnie może:
    - odmówić rozpatrzenia podając podstawę prawną; to by była
    "urzędowa odmowa przyjęcia" - ale ona jest pisemna
    i wymaga właśnie powiedzenia "dlaczego" !
    - zawiesić rozpatrywanie i wezwać do uiszczenia opłaty skarbowej
    o ile taka miała miejsce
    - wezwać do uzupełnienia
    -....może coś jeszcze

    Wszystko na piśmie - na podstawie Kodeksu Postępowania Administracyjnego:
    ++++
    Art. 6. Organy administracji publicznej działają na podstawie
    przepisów prawa.
    Art. 14. § 1. Sprawy należy załatwiać w formie pisemnej.
    § 2. Sprawy mogą być załatwiane ustnie, gdy przemawia za tym
    interes strony, a przepis prawa nie stoi temu na przeszkodzie.
    Treść oraz istotne motywy takiego załatwienia powinny być
    utrwalone w aktach w formie protokołu lub podpisanej przez
    stronę adnotacji.
    ----

    Masz interes w ustnym załatwieniu sprawy ?

    Poczytaj (Faust):
    http://groups.google.pl/groups?selm=cu7ot4%24l1d%241
    %40nemesis.news.tpi.pl
    cytat:
    "kilka lat temu musiałem powyższą procedurę wdrożyć w czyn"

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-05-11 10:53:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 May 2005, BAH wrote:

    >+ Zawsze jest jeszcze "prośba" o wiążącą interpretację podatkową.

    ...ale ona chyba nie chroni przez zapłatą *już* zadeklarowanej kwoty :(

    Jakby była złożona *przed* deklaracją i na deklaracji
    *nie* wykazanoby kwoty do zapłaty to pewnie tak.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-05-11 12:02:28
    Od: "BAH" <b...@p...onet.pl>

    > ...ale ona chyba nie chroni przez zapłatą *już* zadeklarowanej kwoty :(

    Problem w tym, że może chronić przed bezpodstawną
    próbą odmowy przyjęcia korekty.

    > Jakby była złożona *przed* deklaracją i na deklaracji
    > *nie* wykazanoby kwoty do zapłaty to pewnie tak.

    Proponuję jeszcze lekturę Pouczenia
    na pierwszej stronie deklaracji VAT-7
    (US wystawia tytuł wykonawczy)

    BAH

  • 6. Data: 2005-05-11 15:25:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 May 2005, BAH wrote:

    >+ > Jakby była złożona *przed* deklaracją i na deklaracji
    >+ > *nie* wykazanoby kwoty do zapłaty to pewnie tak.
> [...]

    ...do czego, niewykazanej kwoty ?? Tam wyżej jest "jakby" !

    Po złożeniu "zapytania" US ma związane ręce: przypadek kiedy próbował
    "ugryźć" podatnika przed udzieleniem odpowiedzi (przeprowadzając
    kontrolę i samemu "wyceniając" co tam się nie podobało) był, NSA
    stwierdził iż to niedopuszczalne. Jak podatnik nie zastosuje się
    do interpretacji po jej otrzymaniu to już inna sprawa.
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-05-12 10:33:13
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl>

    In article <d5sbtg$sa$1@news.onet.pl>, "BAH" <b...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    > Chyba że są inne okoliczności.
    > O ile wiem mozliwość złożenia korekty nie
    > jest uzalezniona od zapłacenia błędnie wyliczonej kwoty.

    W tym przypadku chyba jednak jest (w sensie skutecznego skorygowania, a
    nie fizycznego złożenia papieru w urzędzie). Art. 81a ordynacji - fakt,
    z zastrzeżeniem co do ewentualnych odrębnych przepisów stanowiących
    inaczej...

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 8. Data: 2005-05-12 14:32:57
    Od: "Tomek" <s...@p...wp.pl>

> [...]
    > przychody najbliższych lat.
    >
    > Nie wiem co robic :
    > 1) Zlozyc korekte i czekac?? (moze powolac sie na wazny inters
    Możesz złożyć korektę i czekać. Tylko na co? Jeśli nie zapłaciłeś całości
    należności wynikającej z pierwszej wersji to nie możesz złożyć korekty.

> [...]
    > nieszczesny kolega sklada VAT 7 z wlasny podpisem (nie korekte ale
    > deklaracje pierwotna). (ALE TO TO CHYBA ZBYT GRUBYMI NIC MI SZYTE)

    Pozwól, że nie skomentuję

    > 3) Ide do naczelnika i prosze go na kolanach o pomoc?
    o tym zaraz

    > No i pytanie ? Czy ktos zna podstawe prawna takiego zachowania US czyli :
    > 1) odmowa przyjecia korekty
    nie ma podstawy do odmowy przyjecia korekty (oczywiście jeżeli wszelkie
    wymogi formalne były spełnione: deklaracja była podpisana i do korekty
    dołączyłeś pismo wyjasniające przyczyny jej złożenia)

    > 2) jasny przepis z ktorego wynika za musze zaplacic to co wykazlaem w
    > deklaracji pierwotnej
    czy dobrze zrozumiałem: mam Ci wskazać przepis, który nakłada obowiązek
    zapłaty tego co się wykazało w deklaracji? Chyba chciałeś zadać pytanie:
    jaki przepis uzależnia możliwość złożenia korekty deklaracji od wpłaty
    należności wynikającej z pierwotnej wersji deklaracji. Jest taki przepis: w
    twoim przypadku art. 81a par. 1 pkt 3) Ordynacji podatkowej.

    > 3) no i czy mamy tu do czynienia z nadplata?? wg. mnie nie poniewaz
    > podatek nie zostal zaplacony wiec nie ma potrzeby skladania wniosku o
    > stwierdzenie nadplaty

    tu nie mamy do czynienia z nadpłatą, bo nic nie zapłaciłeś. Za nadpłatę
    uważa się m.in. kwotę podatku nadpłaconego lub nienaleznie zapłaconego (art.
    72 par. 1 pkt 1) OP). Czyli klasyczny pat: nie wpłaciłeś należności
    wynikającej z pierwszej wersji (i jak rozumiem nie wpłacisz) i nie możesz
    złożyć korekty deklaracji oraz wniosku o stwierdzenie nadpłaty.

    > Bardzo prosze o pomoc.

    Proszę bardzo:
    oczywiście możesz iść do naczelnika US i przedstawić sprawę, ale wątpię żeby
    zgodził się uwzględnić korektę. Przepisy póki co nie pozwalają... (piszę
    "póki co" bo lada chwila art. 81a będzie miał prawdopodobnie zupełnie nowe
    brzmienie)

    proponuję, żebyś mimo wszystko poszedł do Naczelnika, przedstawił sprawę i
    poprosił go o pilne przeprowadzenie kontroli za ten okres, którego ma
    dotyczyć korekta. Tylko decyzją można zmienić w twoim przypadku kwotę
    zobowiązania. I przy okazji poprosić o zaniechanie wszelkich czynności
    egzekucyjnych do czasu zakończenia postępowania. Wydaje mi się, że jest to
    jedyne proceduralnie poprawne postępowanie, które może wybawić cie z
    opresji.
    Wszystko to opisz i złóż w US i licz na to, że kontrola prędko dojdzie do
    skutku.

    > pozdr.
    > KJ

    tomek

  • 9. Data: 2005-05-12 15:19:16
    Od: "BAH" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <s...@p...wp.pl> napisał w wiadomości > > Bardzo
    prosze o pomoc.

> [...]
    > opresji.
    > Wszystko to opisz i złóż w US i licz na to, że kontrola prędko dojdzie do

    art. 21a par. 2 pkt 3) Ordynacji podatkowej.
    Organ podatkowy, na wniosek podatnika
    może zwolnić płatnika z obowiązku pobrania podatku
    jeżeli:
    1) pobranie podatku zagraża ważnym interesom podatnika
    a w szczególności jego egzystencji.
    2) podatnik uprawdopodobni, że pobrany podatek
    byłby niewspółmiernie wysoki w stosunku do podatku należnego
    za rok podatkowy lub inny okres rozliczeniowy.

  • 10. Data: 2005-05-12 15:55:36
    Od: "Tomek" <s...@p...wp.pl>

    Użytkownik "BAH" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > byłby niewspółmiernie wysoki w stosunku do podatku należnego
    > za rok podatkowy lub inny okres rozliczeniowy.

    Nie za bardzo wiem, o co chodzi.
    Po pierwsze: nie znalazłem artykułu o numerze 21a par. 2 pkt 3) (to na
    co się powołujesz to jest art. 22 par. 2 i ten paragraf ma tylko 2 punkty).
    Była jakaś nowelizacja OP, o której nie wiem?
    Po drugie: chyba nie za bardzo rozróżniasz subtelne różnice pomiędzy
    "płatnikiem" i "podatnikiem". Ten przepis z pewnością nie ma zastosowania w
    opisanej sprawie