  • 1. Data: 2003-01-08 07:34:44
    Temat: PKWiU - SWW
    Od: "Andrzej" <a...@N...poczta.onet.pl>

    Cześć

    Buduję dom i mam problem natury formalnej

    Zakup materiałów i usług budowlanych przez osobę fizyczną
    Czy na fakturach po 31.12.2002 bezwzględnie musi występować symbol PKWiU
    (zamiast SWW) dla towarów z obniżoną stawką podatkową?
    Czy ten przepis wszedł w życie?
    Jaka może być reakcja Urzędu Skarbowego gdy będzie tam dalej SWW?
    Czy nota korygująca jest w stanie prawnie porawić taką fakturę?

    Dzięki za info
    Andrzej

    --
    ####
    #### usun NOSPAM z adresu poczty

  • 2. Data: 2003-01-09 13:01:12
    Temat: Re: PKWiU - SWW
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Andrzej" <a...@N...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy na fakturach po 31.12.2002 bezwzględnie musi występować symbol PKWiU
    > (zamiast SWW) dla towarów z obniżoną stawką podatkową?

    Tak.

    > Jaka może być reakcja Urzędu Skarbowego gdy będzie tam dalej SWW?

    U wystawcy - konieczność zapłacenia podatku w wysokości 22% VAT. U
    odbiorcy - chyba żadna (?).

    > Czy nota korygująca jest w stanie prawnie porawić taką fakturę?

    Tak, nota wystawiana przez odbiorcę, lub korekta wystawiona przez wystawcę.
    Patrz par.43 rozp. MF w sprawie vat. Ale może prościej podjechac do wystawcy
    i porosić aby wystawił fakturę z n-rem PKWiU ?

    Pozdrawiam,
    BaLab