  • 1. Data: 2003-01-07 21:37:50
    Temat: mam WIELKI problem
    Od: "Marek Z." <m...@m...mine.nu>

    Witam grupowiczów

    Mam taki oto problem:

    1. Żona zarejestrowała firmę i została VATowcem
    2. NIP żony został nadany firmie
    3. Po pół roku mąż został zarejestrowany jako współwłaściciel (lecz
    firmie NIP się nie zmienił)
    4. Do roku 2002 firma odliczała VAT naliczony

    Teraz mam pytanie: czy to było prawidłowe? W momencie założenia
    firmy, przepisy pozwalały na takie poczyniania.

    pozdrawiam
    Marek Z.

  • 2. Data: 2003-01-08 00:23:16
    Temat: Re: mam WIELKI problem
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@b...onet.pl>

    Użytkownik "Marek Z." <m...@m...mine.nu> napisał w wiadomości
    > 1. Żona zarejestrowała firmę i została VATowcem

    prawidłowo

    > 2. NIP żony został nadany firmie

    potwierdzony nip żony jako firmy - prawidłowo

    > 3. Po pół roku mąż został zarejestrowany jako współwłaściciel (lecz
    > firmie NIP się nie zmienił)

    prawidłowo (rozumiem, że mąż został dopisany w ewidencji dział.gosp.
    do wpisu żony imieniem czyli bardzo dziwny "twór" w przepisach
    "obojga imion" - dla pod.doch. i zusu odrębne podmioty ale prawidłowy
    dla vatu ten pierwszy)

    > 4. Do roku 2002 firma odliczała VAT naliczony

    prawidłowo

    > Teraz mam pytanie: czy to było prawidłowe? W momencie założenia
    > firmy, przepisy pozwalały na takie poczyniania.

    było i jest - są zakusy "aparatu" ale na dzień dzisiejszy (imho) nadal jest
    OK

    Darek SP2BZW