  • 1. Data: 2002-02-06 09:30:16
    Temat: PONAWIAM PYTANIE
    Od: "Arti" <A...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich serdecznie, mam pytanie i dylemat.
    Gdzie znajdę Dz.U precyzujący jaki rzeczy mogę odliczyć od dochodów 2001 r w
    ramach dużej ulgi budowlanej?
    Wiem że np nie można betoniarki bo to jest narzędzie ale niech któryś z
    idiotów wybuduje dom bez tego nar zędzia jest to glupie i nie chciałbym
    odliczyć sobie tego typu rzeczy. Drugi przykład w zabudowie kuchni nie można
    odliczyć mebli - ale można szafę wnękową i podobno szafę do zabudowy lodówki
    (jakby to nie był jeden z mebli, można kuchenkę a nie można pralki - a czy
    można zmywarkę. Z kolei słyszałem że można urządzenia na stałe podłączone
    do medió (woda, gaz kanalizacja - wobec tego powinienem móc odpisać
    pralkę???
    Po prostu można zgłupieć
    HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    !!!!!

  • 2. Data: 2002-02-06 10:05:46
    Temat: Re: PONAWIAM PYTANIE
    Od: "Magdip" <m...@o...pl>

    Arti napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >pralkę???
    >Po prostu można zgłupieć
    >HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    !!!!!!

    nie wiem czy taka lista istnieje. Ale mam ciekawy kawałek:

    Wydatki poniesione na zakup narzędzi (rynienki i wałka malarskiego)
    służących do wykonywania prac budowlanych w budowanym domu oraz opłata
    uiszczona tytułem wpisu do księgi wieczystej nie są kosztami związanymi
    bezpośrednio z procesem budowania domu i z tej przyczyny nie podlegają
    odliczeniu od dochodu - orzekł NSA 21 kwietnia 1999 r. (I SA/Gd 611/97,
    niepublikowany).

    i jeszcze coś (źródło to:
    http://www.infor.pl/dokument.html?P180=I01.2000.047.
    008000300&format=webmore
    3 ):

    W przypadku wydatków na budowę domu (inaczej niż ma to miejsce w przypadku
    wydatków remontowo-modernizacyjnych) przepisy wykonawcze nie zawierają
    katalogu materiałów i robót, które można odliczać od podatku. Urzędy
    skarbowe do wydatków na budowę budynku mieszkalnego, nadbudowę lub rozbudowę
    budynku na cele mieszkalne, przebudowę strychu lub innego pomieszczenia na
    cele mieszkalne zaliczają:
    - wykonanie dokumentacji technicznej (ekspertyzy: np. geodezyjne,
    geologiczne; projekt techniczny; projekt architektoniczny, przyłączy, mapki
    geodezyjne itp., pozwolenia i decyzje: pozwolenie na budowę, zgoda na
    podłączenie przyłącza sieci wodociągowej);
    - wykonanie robót konstrukcyjnych (ściany: konstrukcje wewnętrzne i
    zewnętrzne, stropy, przewody wentylacyjne i spalinowe, dach;
    - roboty wykończeniowe: tynki, posadzki, podłogi, prace stolarskie i
    ślusarskie, prace malarskie,
    - izolacje: termiczne, przeciwwodne i wilgociowe, dźwiękochłonne,
    - prace zewnętrzne: elewacje, obróbki blacharskie, rynny,
    - przyłącza i instalacje wewnętrzne: instalacja sanitarna,
    wodno-kanalizacyjna, centralnego ogrzewania; gazowa, elektryczna.
    Faktura wystawiona dla innego podmiotu (np. wykonawcy) niż podatnik,
    stwierdzająca nabycie materiałów budowlanych przez inny podmiot niż
    podatnik, nie może być dowodem nabycia przez podatnika i nie może stanowić
    podstawy odliczeń.

    do innych rzeczy, które choć trochę może Ci pomogą podaję linki:

    http://www.infor.pl/dokument.html?P180=I02.2000.125.
    023001100&format=webmore
    3

    http://www.infor.pl/dokument.html?P180=I05.2000.041.
    013000600&format=webmore
    3

    http://www.infor.pl/dokument.html?P180=I01.2001.012.
    000000800&format=webmore
    3

    w ogóle spróbuj przekopać np. infor albo inne strony tego typu

    Mam nadzieję, że choć odrobinę pomogłam
    Magdip