  • 1. Data: 2002-04-18 14:08:21
    Temat: --= Paragon do zaliczki ??? =--
    Od: "dubo" <d...@e...pl>

    Witam serdecznie. Pytanie jak w temacie:

    Czy klient wpłacający np. zaliczkę na zakup telewizora powinien otrzymać
    paragon fiskalny na ową kwotę?

    Załóżmy , że sprzedający jest na pełnej księgowości.

    Dzisiaj jedna z klientek stwierdziła , że na wpłaconą zaliczkę powinien być
    wystawiony nie tylko dowód wpłaty , ale także paragon.. I tu mam
    wątpliwości.. Jak powinno być naprawdę, pragnę jeszcze dodać , że owa pani
    jest pracownikiem urzędu skarbowego.

    Dubo

  • 2. Data: 2002-04-18 14:20:00
    Temat: Re: --= Paragon do zaliczki ??? =--
    Od: "Ewa" <e...@p...onet.pl>

    Hmm. Skoro trzeba zafakturować zaliczkę powyżej 50%, to dla osoby fizycznej
    wrzucić na paragon.
    Muszę się przyznać że pierwszy raz słyszę, chociaz może trzeba. Tylko gdzie
    osoba fizyczna wpłaca powyżej 50% zaliczki?

  • 3. Data: 2002-04-18 14:41:46
    Od: "dubo" <d...@e...pl>

    No tak nadal nic nie wiem..

    Bo w przypadku gdy klient zamawia np. TV którego nie mam na stanie i chce
    wpłacić zaliczkę w wysokości 50% ceny owego TV jak powinienem postąpić?

    Towaru nie mam na magazynie , bo właśnie mam go sprowadzić na zamówienie
    klienta więc nie mogę wystawić mu faktury..

    W sumie to mam inny przypadek, pani za pierwszym razem wpłaca 500zł zaliczki
    na towar o wartości 3000zł i już twierdzi , że powinien być wystawiony
    paragon, dostaje tylko KP. Jednak dzień przed odbiorem przychodzi i mówi ,że
    chce zapłacić całość gdyż jutro jej nie będzie więc towar odbierze syn a
    jemu nie chce dać gotówki i wpłaca 2500zł

    W chwili drugiej wpłaty już stanowczo żąda paragonu , którego nie mogę
    wystawić gdyż jeszcze nie posiadam towaru w magazynie...

    Czy powinienem wystawić jej paragon o treści "zaliczka" 1 szt ???

    Pozdrawiam

    Dubo

  • 4. Data: 2002-04-19 10:50:47
    Temat: Re: Re: --= Paragon do zaliczki ??? =--
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

    On Thu, 18 Apr 2002 16:41:46 +0200, "dubo" <d...@e...pl> wrote:

> [...]
    >wystawić gdyż jeszcze nie posiadam towaru w magazynie...
    >
    >Czy powinienem wystawić jej paragon o treści "zaliczka" 1 szt ???

    Trzeba przyznać, że baba jest durna jak...urzędniczka skarbówki. Jakby
    nie mogła poczekac ten jeden dzień na paragon. Jednak wygląda na to,
    że trzeba jej ten paragon wystawić, bo wg ustawy w kasie należy
    rejestrować obrót a za obrót wg ustawy uznaje się także udzielenie
    zaliczki powyżej 50% wartosci towaru. Nie widać też także żadnego
    zwolnienia. Z drugiej strony przepisy nie precyzują jak ma wyglądać
    taki paragon na zaliczkę. Faktury zaliczkowe są zdefiniowane, paragony
    nie.

    Sławomir Dąbrowski

  • 5. Data: 2002-04-20 11:24:59
    Od: "Danuta Pałasz" <d...@p...onet.pl>

    Sławomir Dąbrowski napisał(a) w wiadomości:
    <3...@n...tpi.pl>...

> [...]
    >zwolnienia. Z drugiej strony przepisy nie precyzują jak ma wyglądać
    >taki paragon na zaliczkę. Faktury zaliczkowe są zdefiniowane, paragony

    Zgadzam sie w zupelnosci.