  • 1. Data: 2005-11-19 11:49:49
    Temat: Paragon niefiskalny
    Od: "Marcin_P." <n...@o...pl>

    Witam,

    Nie wiem czy piszę na właściwą grupę, jak nie to sorry.

    Mam pytanie co grozi właścicielowi sklepu który ma kasy fiskalne ale nie
    zafiskalizowane i prowadzi normalna sprzedaż.

    Pytam się bo na osiedlu 2 miesiące temu otwarli nowy sklep i zauważyłem że
    niektóre paragony są fiskalne a inne niefiskalne. Sprawdzając wstecz
    paragony zauważyłem że do końca października mieli 3 kasy w trybie
    szkoleniowym (paragon niefiskaly) , i 1 listopada jedną kasę zafiskalizowali
    a 2 pozostałe nie.

    Podejrzewam że właściciel robi wałek na zaniżaniu obrotu i płaceniu
    mniejszego podatku, i się zastanawiam co z tym mogę zrobić. Czy jak pójdę do
    urzędu skarbowe to oni moją informacje potraktują poważnie i zrobią kontrolę
    tego sklepu.
    No i jaka karę będzie musiał zapłacić właściciel sklepu, czy mogą mu
    naliczyć nie zapłacony podatek od sprzedaży na niezafisklizownych kasach ?

    Pozdrawiam
    Marcin_P.

  • 2. Data: 2005-11-19 11:58:33
    Temat: Re: Paragon niefiskalny
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <n...@o...pl> napisal(a):
> [...]
    > No i jaka karę będzie musiał zapłacić właściciel sklepu, czy mogą mu
    > naliczyć nie zapłacony podatek od sprzedaży na niezafisklizownych kasach ?

    Mniejsza o to, ile dokładnie, w każdym razie możesz mieć pewność, że
    raczej mu wykończysz interes.
    --
    Samotnik

    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
    tylu idiotów." -- Stanisław Lem

  • 3. Data: 2005-11-19 12:13:56
    Od: "Marcin_P." <n...@o...pl>

    > Mniejsza o to, ile dokładnie, w każdym razie możesz mieć pewność, że
    > raczej mu wykończysz interes.

    No i dobrze w poniedziałek idę do skarbówki i zamykam mu interes. Robi mi za
    dużą konkurencje na osiedlu.

  • 4. Data: 2005-11-19 12:18:04
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <n...@o...pl> napisal(a):
    > ?

    > No i dobrze w poniedziałek idę do skarbówki i zamykam mu interes. Robi mi za
    > dużą konkurencje na osiedlu.

    Tylko musisz im podsunąć dużo dowodów, bo inaczej się skończy na
    mniejszej karze, bo facet będzie dowodził, że to pomyłka albo oryginalny
    paragon wpadł za regał itd itp. Musisz wskazać na celowe ukrywanie
    przychodu.

  • 5. Data: 2005-11-19 12:22:51
    Od: "Marcin_P." <n...@o...pl>

> [...]
    > mniejszej karze, bo facet będzie dowodził, że to pomyłka albo oryginalny
    > paragon wpadł za regał itd itp. Musisz wskazać na celowe ukrywanie

    Mam paragony niefiskalne od początku działalności sklepu ( zakupy co klika
    dni), a dzisiaj zrobiłem tam zakupy na 3 kasach i 1 paragon jest fiskalny a
    2 niefiskalne. Myślę że to wystarczy na odpowiednią karę dla cwaniaka.

    Pozdrawiam
    Marcin_P.

  • 6. Data: 2005-11-19 13:01:17
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl>

    Nie robi zadnego 'walka'.

    Wszystko na chwile obecna robi zgodnie z prawem.
    W zwiazku z tym ze musi obrot rejestrowac na kasach
    fisklanych zglosil do US ze bedzie takie kasy potrzebowal az 3.
    Zgodzie z przepisami oblicza ze wzoru ze miesiecznie musi zafiskalizowac
    1/5 wszystkich kas w zaokragleniu do calosci w gore. Tak wiec co miesiac
    wypada mu jedna. W zwiazku z tym od 01.11 zafiskalizowal jedna, a dwie
    ma dalej niefiskalne. od 01.12 zafiskalizuje druga pozostanie 1 niefiskalna.
    a od 01.01.2006r. zafiskalizuje trzecia kase i po sprawie.

    Tak wiec poczekaj z tymi podejrzeniami do 01.12 i sprawdz czy ma dwie
    fiskalne. PO tej operacji dopiero zastanow sie czy leciec do US bo na dzien
    dzisiejszy na podstawie tego co piszesz to tylko sie osmieszysz.

    Polecam lektire Rozporzadzenia w sprawie kas np. z 2004r.

    Darek.

  • 7. Data: 2005-11-19 13:08:48
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <b...@i...net.pl> napisal(a):
> [...]
    > ma dalej niefiskalne. od 01.12 zafiskalizuje druga pozostanie 1 niefiskalna.
    > a od 01.01.2006r. zafiskalizuje trzecia kase i po sprawie.

    Ale czy to daje mu prawo ewidencjonować sprzedaż za pomocą kas
    niezafiskalizowanych?

  • 8. Data: 2005-11-19 13:13:30
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl>

    Tak.

    Skoro przepis mowi o mozliwosci rozlozenia wdrazania 'na raty'
    to moze miec w punkcie czesc fiskalnych i niefiskalnych.
    Przepisy nie nakladaja zafiskalizowania calej placowki
    w jednym czasie bez wzgledu na ilosc kas.

    Darek

  • 9. Data: 2005-11-19 13:57:39
    Od: "Marcin_P." <n...@o...pl>

    Witam,

> [...]
    > dzisiejszy na podstawie tego co piszesz to tylko sie osmieszysz.
    >
    > Polecam lektire Rozporzadzenia w sprawie kas np. z 2004r.

    Dzięki za informacje bo bym się wygłupił.
    Czy te rozporządzenie to jest to : Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia
    23 grudnia 2004 r. (DZ. U. Nr. 273, poz. 2706) ?

    Pozdrawiam
    Marcin_P.

  • 10. Data: 2005-11-19 14:16:21
    Od: "Marcin_P." <n...@o...pl>

    Użytkownik "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl> napisał w
    wiadomości news:dln8ic$g33$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > Przepisy nie nakladaja zafiskalizowania calej placowki
    > w jednym czasie bez wzgledu na ilosc kas.

    Za bardzo nie jestem do tego przekonany żeby móc prowadzić sprzedaż na kasie
    fiskalnej w trybie szkoleniowym. W poniedziałek zadzwonię do US i zobaczę co
    mi powiedzą.

    Marcin_P.