  • 1. Data: 2002-02-06 17:01:59
    Temat: Pare pytań
    Od: Pawel Marciniak <p...@l...home.pl>

    Witam wszystkich.
    Chciałbym rozpocząć IDG z VAT i KPiR, ma to być dodatkowe zajęcie, obecnie
    pracuje na pełny etat. Ale mam parę pytań, oto one:
    Jaki jest numer ustawy dotyczący prowadzenia KPiR?
    Czy można kupić gotową KPiR (domyślam się, że tak wieć gdzie w Łodzi)?
    Przy rozpoczynianiu działalności trzeba podać rodzaj prowadzonej
    działalności, czy jeśli wybiorę np budownictwo to nie będę mógł prowadzić
    np spożywczego, a co jesli wybiorę obie działalności?
    Gdzie znajdę przepisy dotyczące amortyzacji(co mogę zamortyzować i według
    jakich stawek)?
    Kiedy muszę kupić kasę fiskalną i czy muszę ukończyć jakiś kurs obsługi
    takiej kasy?
    Jeśli już, firma przyniesie zysk to jakie podatki muszę zapłacić od tego
    zysku? Co jest zyskiem firmy a co moim?
    Jestem współwłaścicielem samochodu osobowego(zasilany gazem), co muszę
    zrobić by móc odliczyś koszty utrzymania tego samochodu(przeglądy, naprawy,
    gaz)?
    Co miesiąc będę musiał składać odpowiednie dokumenty tylko jakie(domyślam
    się ZUS, "skarbówka"), gdzie i do kiedy? A co jeśli nie będę miał zysku?

    Na razie tyle, jeśli, ktoś zna odpowiedzi na te pytania to byłbym wdzięczny
    za odpowiedź. Inne cenne sugestie, porady odnośniki do odpowiednich
    przepisów (mile widziane w sieci) mile widziane.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2002-02-06 17:29:25
    Temat: Re: Pare pytań
    Od: "Pikorska Wiola" <p...@n...polexpo.com.pl>

    Pawel Marciniak napisał(a) w wiadomości: ...
[...]

    Tych pytań jest jednak sporo i troche nie precyzyjne.
    1.Jaką KPi R jeśli książkową to przy wszystkich US w Łodzi są sklepy z
    drukami i tam kupisz.
    2.Rodzaj działalności możesz podać kilka i wtedy zawsze możesz którąś
    wykonywać bez dokonywania zmian w zgłoszeniu.
    3.Przepisy amortyzacji to Ustawa o podatku doch.od osób.fizycznych( ostatnio
    w Rzeczpospolitej był tekst jednolity.Ta ustawa przyda ci się do ustaleń
    dochodu z twojej działalności.
    4.Kasa fiskalna po przekroczeniu sprzedaży na rzecz osób fizycznych
    ( chyba w tym roku 40.000.00)Jest też rozporządzenie DU 151 poz.1711 z
    2001r.
    5.Nauka kasy to myśle że dobry serwisant kasy cię nauczy.
    6.Zysk fimy to jednocześnie twój zysk(jeśli firma to osoba fizyczna
    prowadząca działalność )
    Musisz wiedzić że firma to również VAT ( wybór ) ZUS
    No może na tyle ! Następnym razem pytaj bardzej skrótowo.
    Jolka

  • 3. Data: 2002-02-06 20:02:09
    Od: <m...@p...onet.pl>

    > Jeśli już, firma przyniesie zysk to jakie podatki muszę zapłacić od tego
    > zysku? Co jest zyskiem firmy a co moim?
    W przypadku DG wszystko jest Twoim zyskiem. Podatek dochodowy płacisz do 20
    następnego miesiąca, skaładaasz też wtedy deklarację pit-5.

    > Jestem współwłaścicielem samochodu osobowego(zasilany gazem), co muszę
    > zrobić by móc odliczyś koszty utrzymania tego samochodu(przeglądy, naprawy,
    > gaz)?

    Zpisać umowę uzyczenia samochodu na cele firmy. Prowadzisz wtedy ewidencję
    przebiegu pojazdu i z kilometrówki wynika Ci ile wydatków możesz zaliczyć w
    koszty działalności.
    > Co miesiąc będę musiał składać odpowiednie dokumenty tylko jakie(domyślam
    > się ZUS, "skarbówka"), gdzie i do kiedy? A co jeśli nie będę miał zysku?

    Pit-5 - podatek dochodowy do US do 20 następnego miesiąca - pierwszy gdy
    przekroczysz kwptę wolna od podatku.
    Vat -7 do 25 następnego miesiąca - zawsze nawet jak nie masz przychodów i
    kosztów.

    > Na razie tyle, jeśli, ktoś zna odpowiedzi na te pytania to byłbym wdzięczny
    > za odpowiedź. Inne cenne sugestie, porady odnośniki do odpowiednich
    > przepisów (mile widziane w sieci) mile widziane.

    Kup sobie jakąś pożądną książkę o prowadzeniu Działalności gosp.

    Magda
    http://www.arnika.69isp.com.pl - wirtualne serwery

  • 4. Data: 2002-02-07 07:41:58
    Od: "TeleNorc" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > przekroczysz kwptę wolna od podatku.
    > Vat -7 do 25 następnego miesiąca - zawsze nawet jak nie masz przychodów i
    > kosztów.
    >

    > Magda
    > http://www.arnika.69isp.com.pl - wirtualne serwery
    >

    >ZUS - przy zatrudnieniu na pełen etat płacisz tylko zdrowotne w wysokości
    7,75%
    >i składasz co miesiąc deklarację ZUS DRA, RZA do 10 każdego m-ca
    >/oczywiście musisz też zapłacić bez względu na to czy masz dochód czy nie/.
    >Jeśli zatrudnisz pracowników termin składania i opłat ulega zmianie do 15
    stawki" ulegają zmianom co kwartał, więc radzę >śledzić na bieżąco/

  • 5. Data: 2002-02-11 06:16:33
    Od: Pawel Marciniak <p...@l...home.pl>

    Cześć
    06-Lut-02, Pikorska Wiola <p...@n...polexpo.com.pl> napisał
    > Tych pytań jest jednak sporo i troche nie precyzyjne.
    No cóż...
    > 2.Rodzaj działalności możesz podać kilka i wtedy zawsze możesz którąś
    > wykonywać bez dokonywania zmian w zgłoszeniu.
    Czyli jesli jej nie mam wpisanej, to nie mogę jej wykonywać?
    > 4.Kasa fiskalna po przekroczeniu sprzedaży na rzecz osób
    > fizycznych ( chyba w tym roku 40.000.00)Jest też rozporządzenie DU 151 poz.1711 z
    > 2001r.
    I nie ważne, że wystawie osobie fizycznej fakture?
    > 6.Zysk fimy to jednocześnie twój zysk(jeśli firma to osoba fizyczna
    > prowadząca działalność )
    Czyli 19% lub więcej?
    > No może na tyle ! Następnym razem pytaj bardzej skrótowo.
    OK. Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
    > Jolka
    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2002-02-11 06:16:36
    Od: Pawel Marciniak <p...@l...home.pl>

    Cześć
    06-Lut-02, m...@p...onet.pl <m...@p...onet.pl> napisał

    > Zpisać umowę uzyczenia samochodu na cele firmy. Prowadzisz wtedy
    > ewidencję przebiegu pojazdu i z kilometrówki wynika Ci ile wydatków
    > możesz zaliczyć w koszty działalności.
    A pamiętasz może, który przepis opisuje ewidencje przebiegu pojazdu

    > Pit-5 - podatek dochodowy do US do 20 następnego miesiąca - pierwszy gdy
    > przekroczysz kwotę wolna od podatku.
    A jeśli już oprócz DG też pracuje to odrazu (bo kwotę wolna od podatku
    przekroczyłem)?
    > Kup sobie jakąś pożądną książkę o prowadzeniu Działalności gosp.
    Na przykład?

    > Magda
    Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam.