  • 1. Data: 2007-04-08 15:06:39
    Temat: Pierwsze ZUS DRA, a miejsce złożenia deklaracji
    Od: Piotr Lewandowski <l...@a...cz>

    Witam,

    W ubiegłym miesiącu założyłem w Warszawie jednoosobową działalność
    gospodarczą. Zarejestrowałem się, nie zatrudniam nikogo, korzystam
    z możliwości płacenia ulgowych składek (,,pierwszą działalność'').

    Zbliża się 10 kwietnia, więc trzeba pomyśleć o pierwszej deklaracji DRA.
    I tu zaczyna się mały problem. Pojechałem w rodzinne strony (prawie 300
    km od Warszawy) na święta i chciałem zostać nieco dłużej.

    Rodzi się więc pytanie -- czy swoją deklarację DRA mogę złożyć tutaj,
    czy muszę we wtorek pojawić w Warszawie i złożyć to we właściwym
    terytorialnie dla mnie oddziale ZUS?

    Chętnie zapytałbym się w ZUS-ie osobiście, ale pierwszy dzień po
    świętach to właśnie 10. kwietnia, więc już za późno. :-)

    --
    Piotr Lewandowski

  • 2. Data: 2007-04-08 18:39:47
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Piotr Lewandowski <l...@a...cz> w

    > Zbliża się 10 kwietnia, więc trzeba pomyśleć o pierwszej deklaracji DRA.
    > I tu zaczyna się mały problem. Pojechałem w rodzinne strony (prawie 300
    > km od Warszawy) na święta i chciałem zostać nieco dłużej.

    Oczywiście o tym, że pojedziesz dowiedziałeś się po zamknięciu oddziału
    ZUS...

    > Rodzi się więc pytanie -- czy swoją deklarację DRA mogę złożyć tutaj,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Byle "kwit", ze złożyłeś dali, taki na poczcie na pewno dostaniesz.

    > Chętnie zapytałbym się w ZUS-ie osobiście, ale pierwszy dzień po
    > świętach to właśnie 10. kwietnia, więc już za późno. :-)

    A dlaczego osobiście chcesz w Warszawie pytać, tam gdzie jesteś jest jakiś
    inspektorat, sam o tym tu ^^ napisałeś

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2007-04-08 20:22:44
    Od: "mik" <m...@n...com>

    > W ubiegłym miesiącu założyłem w Warszawie jednoosobową działalność
    > gospodarczą. Zarejestrowałem się, nie zatrudniam nikogo, korzystam
    > z możliwości płacenia ulgowych składek (,,pierwszą działalność'').

    Skorzystam z topiku.

    Ja mam identyczna sytuacje jak powyzej, doszly mnie plotki ze wystarczy
    regularnie wplacac skladki a deklaracje nie trzeba w ogole skladac.
    Przypuszczam ze jest taka mozliwosc ale na pewno sa pewne warunki, i nie
    wiem czy je spelniam.

    Czy ktos cos wie na ten temat?

    pzdr.

  • 4. Data: 2007-04-08 22:07:17
    Od: "Rafal..." <r...@i...arpa>

    Użytkownik "mik" <m...@n...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > wystarczy regularnie wplacac skladki a deklaracje nie trzeba w ogole
    > skladac. Przypuszczam ze jest taka mozliwosc ale na pewno sa pewne

    http://e-inspektorat.zus.pl/pliki/poradniki/porad4.p
    df
    strona 39/40

    --
    Rafał - Tarnów
    rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl

  • 5. Data: 2007-04-09 17:30:26
    Od: "mik" <m...@n...com>

    > http://e-inspektorat.zus.pl/pliki/poradniki/porad4.p
    df
    > strona 39/40

    Czytalem ale niestety duzo mi to nie mowi :(

    Moze ktos pomoze? Moj kod tytulu ubezpieczenia to 05 70 0 0

  • 6. Data: 2007-04-09 17:35:16
    Od: "Rafal..." <r...@i...arpa>

    df

    > Czytalem ale niestety duzo mi to nie mowi :(

    Napewno czytałeś.....

    > Moze ktos pomoze? Moj kod tytulu ubezpieczenia to 05 70 0 0

    "[...]Takiego obowiązku (tj. obowiązku składania dokumentów za kolejne
    miesiące) osoby te nie mają poczynając od dokumentów rozliczeniowych za
    czerwiec 2006 r. [...]"

  • 7. Data: 2007-04-09 20:15:10
    Od: "mik" <m...@n...com>

    > Napewno czytałeś.....

    Tak ale mam goraczke, grype i te sprawy, wiec.... prosze o wyrozumialosc.

    > "[...]Takiego obowiązku (tj. obowiązku składania dokumentów za kolejne
    > miesiące) osoby te nie mają poczynając od dokumentów rozliczeniowych za
    > czerwiec 2006 r. [...]"

    Czyli nie musze, to dobrze, nie za bardzo mi sie widzi wybierac sie do ZUS'u
    w moim stanie.

    pzdr.

  • 8. Data: 2007-04-10 06:38:03
    Temat: Re: Pierwsze ZUS DRA, a miejsce zoenia deklaracji
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 09 Apr 2007 22:15:10 +0200, mik napisał(a):

    > Czyli nie musze, to dobrze, nie za bardzo mi sie widzi wybierac sie do ZUS'u
    > w moim stanie.

    Pisałeś wcześniej, że masz identyczną sytuację jak Piotr Lewandowski. Jeśli
    ta sytuacja jest rzeczywiście identyczna i składasz swoją pierwszą
    deklarację DRA, to niestety musisz ją złożyć.

  • 9. Data: 2007-04-10 07:24:40
    Od: "mik" <m...@n...com>

    > Pisałeś wcześniej, że masz identyczną sytuację jak Piotr Lewandowski.
    > Jeśli
    > ta sytuacja jest rzeczywiście identyczna i składasz swoją pierwszą
    > deklarację DRA, to niestety musisz ją złożyć.

    Moja wina zle napisalem, nie tyle identyczna co podobna sytuacja mialo byc.
    Roznica w tym ze juz pare deklaracji zlozylem.