  • 11. Data: 2006-11-28 09:55:20
    Temat: Re: Pierwsze kroki z DG - "kilka" pytan
    Od: "Doktorynka" <b...@a...pl>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:op.tjpz5zb95o25xk@unknown...
    > Dnia 28-11-2006 o 08:36:58 Doktorynka <b...@a...pl> napisał(a):

    > Odmowic wykonywania tych uslug/operacji na koncie osobistym.
    >
    > Gdyby mi taki nume rywwineli to bym zamknal takie konto, na szczescie jest
    > konkurencja jakas

    Zgadza sie. Planuje zrobic to samo.

    > Tytulem do ubezpieczenia nie jest zgloszenie zamiaru prowadzena DG(w UM)
    > tylko faktyczne rozpoczecie(wg daty podanej w US/ZUS). Sterowiec(aka L

    To mialam na mysli.

    > Archiwum padło :) ?

    Nie padlo, tylko czegos nie zrozumialam. Juz raz byla mowa o DG i UoD. A
    teraz jakies sprzecznosci m-dzy ustawawmi.

    > To nie usługi go nie mają tylko podatnik który te usługi wykonuje :)

    No, to chyba jasne, ze pracownik :) Skrot myslowy.

  • 12. Data: 2006-11-28 19:28:13
    Temat: Re: Pierwsze kroki z DG - "kilka" pyta?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Nov 2006, t wrote:

    > A niby czemu :)

    "Zgłosić do US" :)
    I zgoda - nie idzie o VAT. Idzie o NIP-1.
    Moim zdaniem - ten sam dzień dla zgłoszenia DG w US i ZUS.

    > Jesli masz jakies faktury sprzed DG i US jest skłonny teraz uznać z nich
    > KUP/VAT
    > to co sie przez pol roku zmieni?

    A to zależy jakie stanowisko zajął w sprawie "czy prowadzi DG" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2006-11-28 19:38:04
    Temat: Re: Pierwsze kroki z DG - "kilka" pytań
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Nov 2006, Doktorynka wrote:

    > Użytkownik "bono" <m...@p...onet.pl> napisał

    Moim zdaniem - zdecydowanie tak. To są zobowiązania osobiste.
    Zmienia się, jak ktoś jest płatnikiem podatku albo ZUS (znaczy komuś
    wynagrodzenie za umowę osobistą na przykład wypłaca "z konta").

    > Wedlug tego, co podaja inni ludzie na liscie, przelewy do US, ZUS, FP sa
    > traktowane jako osobiste

    Jakiś czas temu (3 lata? :)) sprawa była wałkowana w prasie podatkowej.
    Od tego czasu nikt nie podał powodu aby uznać że jest inaczej :)

    > Gorzej z operacjami z kontrahentem - bank moze Cie
    > zmusic do zalozenia konta firmowego.

    Bank to jedno.
    Ja bym zapytał jeszcze o US.
    Primo: przychody na konto DG oczywiscie nie muszą być przychodem do
    opodatkowania z DG - dajmy na to zaliczki wpływają a przychodem nie
    są :P
    Ale jest to proszenie (się) o wystąpienie w roli wielbłąda ;)

    No i jest "hak": trzeba podać że to konto jest "wykorzystywane w DG".
    Niepodanie tej informacji prowadzi do złamania paru przepisów, nie wiem
    ilu ich można się doliczyć ale jakby tak w ustawie o swobodzie DG,
    Ordynacji i paru podobnych poszukać to coś by się znalazło :)
    A jakieś przepisy z KKS i KK za "podanie fałszywych danych na NIP-1"
    pewnie też by przypasowały.
    IMVHO - prościej sobie jakieś "DG internetowe założyć", niż męczyś się
    potem z problemem czy 50 groszy odsetek wpisać do KPiR czy nie :]

    pzdr, Gotfryd