  • 1. Data: 2003-04-13 21:06:46
    Temat: Pilne - wspolne rozliczanie malzonkow.
    Od: "leszczyq" <l...@p...onet.pl>

    Witam!

    Czy możliwe jest wspólne rozliczanie małżonków, w przypadku gdy jeden z nich
    zawiesił działalność i wykazuje zerowy dochód?
    Dodatkowo, ten który zawiesił działalność jest ubezpieczony w KRUSie, choć
    nie wiem czy ma to jakieś znaczenie.

    Leszczyq

  • 2. Data: 2003-04-13 22:12:18
    Temat: Re: Pilne - wspolne rozliczanie malzonkow.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 13 Apr 2003, leszczyq wrote:

    >+ Witam!
    >+
    >+ Czy możliwe jest wspólne rozliczanie małżonków, w przypadku gdy jeden z nich
    >+ zawiesił działalność i wykazuje zerowy dochód?

    Przejrzyj ostatnie 3 tygodnie - AFAIR:
    1. wg ustawy istotny jest *rodzaj opodatkowania*, a nie fakt prowadzenia
    DG (znaczy: wcale nie musi prowadzić DG, wystarczy że podlega pod
    np. ryczałt ewidencjonowany z innego powodu - i "z głowy")
    2. ktoś cytował jak tak napisali - AFAIR właśnie jest już "podlega"
    (a nie "uzyskuje") - tyle że nie pamiętam czy dotyczy 2002 czy 2003,
    ale o to (w którym roku) wcale nie pytasz ;>

    To tak "w kwestii wróżek"... ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (na grupie na chwilę)